Sytytysyksikön mukana seurasi ohjelmisto jolla saadaan luettua sytytyksen toimintoja koneen käydessä sekä myös säätää, jopa ajon aikana.
Sytytyskäyrä tietokoneen näytöllä.
Tämä yksiulotteinen käyrä kuvaa sytytysennakon kehitystä kierrosluvun suhteen. Samassa yhteydessä näkyy kierrosluku, kaasuläpän asento ei näy (TP Error), sytytysantureiden tila ja monta muuta tärkeää asiaa.
Sytytyskäyrästö eri kuormitustilanteisiin.
Kun mukaan otetaan yhdeksi muuttujaksi kaasuläpän asento saadaan tällainen "kaksiulotteinen kuva" eli kaikille käyntitiloille oma sytytysennakkokäyränsä. Jokaisen viivan "välissä" on virtuaalinen liukuma joka näkyy vasta kolmiulotteisessa käyrästössä eli kartassa.
Sama kuin edellä mutta 3-ulotteisena.
Kolmiulotteisuus antaa käsityksen siitä miten sytytyshetki (ADV) "vaeltaa" kartalla kierrosluvun (RPM) ja kaasuläpän asennon mukaan (TP).
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti