Alkuperäinen mekaaninen kokonaisuus pitää sisällään kahdet kärjet ja keskipakosäätimen. Ulkopuolella näkyy kaksi kondensaattoria. Lisäksi se on pitkähkön voimansiirtoketjun päässä: ketjuveto kampiakselilta nokka-akselille ja nokka-akselilta matopyöräveto keskipakosäätimelle ja siitä kärjille. Aika paljon välyksiä ja kuluvia osia.
Tämä poistettiin.
Uudet "katkojan kärjet".
Tämä järjestely korvaa katkojan kärjet. Sijoituspaikka kampiakselin päässä ilman välivaiheita. Anturointi kiinni erillisessä sillassa ja kiinni laturin kiinnitysruuveilla. Yksinkertaista ja hyvin suojassa. Helppo asentaa kaikkiin isolohkoguzzeihin joissa on Bosch vaihtovirtalaturi. Pienen ohjelmoitavan "aivolaatikon" voi sijoittaa esimerkiksi sivukotelon tai tankin alle. Myös Saprisa-merkkisen laturin etupäähän asennus onnistuu helpohkosti. Ei tarvita mekaanisia osia kuten keskipakosäädintä eikä näpit tuhraannu säätäessä kun homma tehdään tietokoneella. Järjestelmä on nimeltään Ignitech TCIP4.
Kun anturointi on suoraan kampiakselin päässä voidaan olla 100% varma siitä että sytytyshetki on oikein. Ainoa mekaaninen säätö tehdään vain kerran: Antureiden väli on sama kuin moottorin sytytysväli asteissa ja anturien etäisyys pyörijästä vajaa puoli milliä. Pyörijä säädetään ohjeen mukaan ykkössylinterin sytytyshetkeen. Ennakkosäätö tapahtuu ohjainyksikössä sinne asetettavien parametrien mukaan. Helppoa ja yksinkertaista. Samalla saadaan sellaisia ominaisuuksia joita kärkisystytyksellä ei voi tavoittaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti