Kuvassa ystäväni Repen valmistama piirilevy.
Sama mies teki myös osahankinnat, kokoonpanon ja valoi kotelon alumiinista.
Nykyisellään rasia on kiinni alkopyörän satulan alapinnassa. Sinne ei ole sen jälkeen tarvinnut kurkistaa kun se sinne asensin.
Liittimien määrä minimoitiin tekemällä johdotukset käyttö- ja signaalikohteisiin suoraan. Mitään tyypillisiä pitkiä riviliittimiä ei rakenteissa ole houkuttelemassa hapettumia tai löystymistä.
Tähän rasiaan tulee tieto moottorin lämpötilasta, imuilman lämpötilasta, imuilman paineesta, kampiakselin asennosta, kaasuläpän asennosta ja sen liikkeen suunnasta ja nopeudesta että palotapahtuman laadusta jäännöshappitunnistimelta.
Näillä tiedoin rasia miettii ruiskutusmäärän millisekunteina kullekin toimintatilalle ja aukoo suuttimia.
Loppujen lopuksi yksinkertaista. Vaatii vain nopeaa laskentatehoa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti