Nyt se sitten on tehty!
Olen ajanut RE85 -moottoripolttoaineella Juupajoelle ja takaisin. Matkaa tuli noin 130 km eestaas.
Sujui
Homma oli helpompi kuin luulin. Liemi tankkiin, muutaman pisteen korotus Reg. Fuel -arvoon ja käyntiin.
Ruiskutuskartan säätö osoittautui alkoholille helpommaksi kuin bensiinille. Silti tuntui käyvän kovin rikkaalla. Parempi näin päin kuin konevian aiheuttaminen.
Runsaasti
Kulutus ensimmäisellä koeajolla osoittautui arvokkaammaksi kuin bensalla ajo. Kulutus tämänpäiväisellä matkalla oli 9,161 litraa/100 km.
RE85 päivän hinta 1.23 euroa.
Säätäminen pysähdyksissä
Merkittävään kulutukseen maantieajossa on kyllä muitakin syitä. Useat tien varteen pysähtymiset säätämisen merkeissä ja kiihdyttely ja moottorijarruttelu samasta syystä. Jokainen toiminto pitää saada juoheaksi sen lisäksi että toiminta tapahtuu polttoainetaloudellisesti.
Tankkaustauko etanolilla.
Ei jokapäiväistä
Kuva on takuulla harvinainen. Tuskin montaa kuvaa on tätä lajia. Moottoripyörää tankataan alkoholilla! Ohjaustangon päällä on halpisminiläppäri jolla pyöritetään MegaSquirt- ruiskutuksen säätöohjelmaa.
Digitaalipoksi
Itse ruiskutus tapahtuu pyörän satulan alla olevan aivolaatikon toimesta. Tietokoneella ohjeistetaan. Se voidaan poistaa käytöstä kun moottorin toiminta on riittävän hyvällä tasolla.
Lisää aiheesta
Myöhemmät tarinat pyörän tekniikasta löytyvät täältä. Uusin ensimmäisenä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti