keskiviikko 27. heinäkuuta 2011

Etujarrun kunnostus

 Kahvasylinteri ja -säiliö

Kunnostettu osa
Sain etujarrun kahvasylinterin kunnostettua. Vaihdoin sen takaisin väliaikaisen japaniankahvan tilalle. Aiemmin olin jo tehnyt metallipunosletkumuutoksen siten että oikeassa jarrusatulassa on tuplamittainen banjoruuvi ja sen alta lähtee vasemmalle lokasuojan kannatinta myöden lyhyt letku. Eli ei enää kahta jarruletkua alas asti eikä mitään jaottimia matkalla.

Liitinhankinta
Mr Moorelta kävin ostamassa yhdistelmäosan joka toimii sekä banjoruuvina ja samalla on myös paineanturina jarruvaloa varten. Daavikkakaupastakin löytyy metrisiä osia koska osassa H-D:itä on Brembon tai Grimecan jarrut. Kierteen koko M10 x 1 mm. Eli hienokierre kun taasen japanialaisessa oli karkeakierre.

Rakenne-ero
Japanialaisessa sylinterissä oli mekaaninen jarruvalokatkaisija. Pientä sähköliitinvirittelyä ja kutistesukkaa niin homma oli pelikunnossa. Ilmaus onnistui kerralla.

Tehoa riittää
Alunperihän kyseinen kahva käytti vain yhtä etulevyä mutta metallipunosletkujen myötä siinä riittää nyt oikein hyvin jytyä käyttää peräti neljää jarrumäntää kahden sijasta. On ihan yhden sormen etujarru!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti