torstai 18. elokuuta 2011

Puhtaan signaalin etsintää.


Signaalilähde aiheutti häiriösignaalin
Aiemmin kerroin että sytytysjärjestelmästä otettu ajoitussignaali ruiskutukselle oli lievästi ongelmallinen. Jos signaalin otti sytytyslaitteen kierroslukumittaritiedosta tapahtui seuraavaa: Kytkettäessä virrat päälle sai ruisku tiedon että kone käy maksimikierroksilla. Hetken kun vartosi niin signaalitietokin tasoittui.

Kierroslukumittarin testisykli
Kyse oli nykytapaan suoritettavasta mittarin testauksesta ennen ajoon lähtöä jolloin viisarin pitää käydä taulun ympäri. Kun tämä signaalipurske oli ohi niin ruisku luuli että kone käy eikä aloittanut käynnistysrikastusta. Lähti siis huonosti käyntiin.

Sytytyspuolan ensiökäämistä
Puolan maajohdosta napattu signaali taasen oli muuten hyvä mutta aika-ajoin siinäkin ilmeni virhettä kierroslukutiedon osalta ja silloin kiihdytysrikastus heräsi ja totesi signaalin perusteella että kaasu on käännetty tosi nopeasti auki ja ruuttasi ämpärillisen polttoainetta koneeseen jolloin tapahtui nykimistä ylirikkaan seoksen vuoksi.

Oma anturi kierrosluvulle
Näiden virheiden eliminoimiseksi olen päättänyt asentaa digitaalisen hall-anturin kampiakselin päähän. Se käyttää samaa pyörijää kuin sytytysanturit mutta on kokonaan eri virtapiirissä.

Jää koettavaksi
Näin pitäisi tulla täysin häiriöistä puhdasta kierrosluku- ja asentotietoa jälkiasennusruiskulle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti