Vaihteeksi jyrsintää
Alumiinipalikan sisällä oli kiinnitysosa kiertotuelle. Piti vain poistaa lastuja sen ympäriltä. Nyt pääsee jatkamaan haarukan kiinnitystä taka-akseliin kun yksi kiinnityskohta on varma mitoituspisteeksi.
Mittausta ja hahmottelua
Ennen tätä päivää ei ole tehty mittauksia. Olen luottanut siihen että takahaarukan akselitapit ovat vaakasuorassa. Samoin kardaanitunnelin laipan reiät.
Eroa takahaarukassa vanhempiin verrattuna
Nyt on mitattu että takahaarukka on 20 mm oikealla. Samoin runko siltä kohtaa mitattuna rungon keskilinjasta. Vuosien saatossa Tonti-rungossa ei näytä olevan tullut muutoksia juuri lainkaan mutta kun tekee tällaisia mittauksia, huomaa että monta asiaa ja yksityiskohtaa on muuttunut.
Leveämmälle takarenkaalle
Tämä kyseinen 20 mm sivusiirtymä tarkoittanee sitä että muutoksia on tehty leveämmän takarenkaan mahduttamiseksi haarukkaan. Samaa tarvetta ajaa kardaanin etupään nivelen uusi pidennetty muoto. Lisäksi takahaarukan oikea aisa on parikymmentä milliä oikealla kuin edeltävien mallien. Myös muita, pienempiä, muutoksia entiseen löytyi.
Kiertotuki ja sen kiinnike haarukkaputkeen.
Palikat pulttiliitoksella yhdessä. Neljä M6 pulttia.
Kiinnitin paikoillaan vasemmassa takahaarukan aisassa.
Painoa pois
Kevennykset kiertotuessa molemmin puolin. Kiertotuen tarkoituksena on muuttaa voimansiirron momentista aiheutuneiden voimien ja taka-akselin kiertymisestä runkoon nähden syntyvien voimien tasainen jako takatuentaan.
Kevennykset kiertotuessa molemmin puolin. Kiertotuen tarkoituksena on muuttaa voimansiirron momentista aiheutuneiden voimien ja taka-akselin kiertymisestä runkoon nähden syntyvien voimien tasainen jako takatuentaan.
Alkuperäinen rakenne tiellä.
Pieni väistö
Alkuperäisen jarrukilven tukitappi osui ikävästi juuri tuen kohdalle. Loveamalla syntyi tilaa.
Alkuperäisen jarrukilven tukitappi osui ikävästi juuri tuen kohdalle. Loveamalla syntyi tilaa.
Kiertotuki asennettuna.
Kohta valmis osakokonaisuus
Kiertotuki kiinnittimineen alhaalta päin. Kaikista osista puuttuu viimeistely ja pintakäsittely.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti