Monta rautaa tulessa
Jarrujen teko jäi vähän vaiheeseen heti rakenteen selvittyä kun piti ryhtyä touhuamaan taka-akselin kiinnityksen kanssa.
Välillä pikkuosia
Nyt kun muut osat alkavat olla valmiita niin palasin takaisin jarrukilpien pariin. Keventelin ja muotoilin molemmat jarrukilvet tänään. Tein myös 4 kpl M8 kierrereikiä per kilpi siltä varalta että joitain kiinnityskohtia niillä tienoin vielä tarvittaisiin.
Jarrulevyn kohdalta jarrukilvestä piti ottaa pari milliä ainetta pois.
Minijyrsimen jättämä jälki.
Koneistuksen jäljiltä
Paljas alumiini on herkkä syöpymiselle ja siksi se pitää käsitellä esimerkiksi lasikuulapuhaltamalla jolla siihen saadaan tiivis pinta.
Lasikuulapuhallettu jarrukilpi.
Hiekka- ja lasipuhallus
Jos hyvän pinnan aikoo saada aikaiseksi niin ensin hiekkapuhallus ja sen jälkeen matalalla paineella lasikuulilla pinta "kiinni". Vastustaa korroosiota ja likaa.
Jarrusatula jarrukilvessä.
Taka-akselin päätyihin kiinni
Jarruosat istuvat melko hyvin jarrukilvessä. Jarrurakenteeseen tulee vielä lisää osia. Lopulliset kiinnityspultit tulevat kilvestä läpi ja varmistetaan muttereilla.
Koesovitus. Vaikuttaisi sopivan.
Kaikki testaan
Pitää testata vielä akselin kanssa. Kaikki osat koekokoonpanen ennen niiden lopullisia muutoksia tai pinatakäsittelyitä. Joskus joutuu tekemään kokoonpanoa useampaankin kertaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti