Tuennan pääkiinnitys
Taka-akselin tuentaa ei jätetä pelkästään takahaarukan varaan vaan sivuille tulee vinotuet taka-akselilta läheltä pyörännapoja rungon ulkopuolelle takahaarukan akseleiden pidennykseen laakeroituna.
Alkuperäisten tilalle
Takahaarukan akselin kohta vaatii vahvistusta että pitkittäiskuormitus jakautuisi tasaisemmin runkoon ja isommalle alalle joten haarukan akselien päät tuetaan rungon alaosan eri puolille.
Oikealla alkuperäinen takahaarukan akselin puolikas ja sen lukkomutteri.
Kierrekiinnitys
Kierreosa on rungon sisällä ja tappimainen pää haarukassa olevan kartiolaakerin sisäreiässä. Sillä siis samalla säädetään laakerivälys, takahaarukan sijainti sivusuunnassa ja kiinnitetään.
Hienokierteen sorvaus
Tein pidemmän M24x1mm hienokierteen uuteen akseliin. Valitsemani akselimateriaali oli hieman sitkeää ja kierteen teko ei oikein sujunut mutta ainakin sitä on enemmän kuin alkuperäisessä akselissa koska lukitusmutterista tulee tukevampi.
Kierreosa on rungon sisällä ja tappimainen pää haarukassa olevan kartiolaakerin sisäreiässä. Sillä siis samalla säädetään laakerivälys, takahaarukan sijainti sivusuunnassa ja kiinnitetään.
Hienokierteen sorvaus
Tein pidemmän M24x1mm hienokierteen uuteen akseliin. Valitsemani akselimateriaali oli hieman sitkeää ja kierteen teko ei oikein sujunut mutta ainakin sitä on enemmän kuin alkuperäisessä akselissa koska lukitusmutterista tulee tukevampi.
Akseli ja yksi kahdesta laakerista.
Kuormituksen pitää jakautua
Näitä laakereita tulee yhteensä neljä kappaletta. Kaksi molemmille puolille.
Akselin ulommassa päässä on M12 vakiokierre ja siihen holkkimutteri johon kiinnittyvät em kuormitusta runkoon jakavat tuet.
Akselin ulommassa päässä on M12 vakiokierre ja siihen holkkimutteri johon kiinnittyvät em kuormitusta runkoon jakavat tuet.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti