Teknisten värkkien muuttamista, entisöintiä ja työvälineiden testausta käytännössä. Semi-professional motorcycle restauration, customizing and testing everything in practice.
tiistai 29. marraskuuta 2011
Jyrsin hihnavetoisena
Vetotavan muutos
Tänään pääsin kokeilemaan kuinka hihnavetoisella jyrsinkoneella homma sujuu.
Tein joihinkin triken alumiiniosiin kevennysporauksia ja -upotuksia.
Hiljaisempi kuin ennen
Ensimmäinen havainto oli että melu on huomattavasti alhaisempaa kuin aiemmin.
Resonanssit vähenneet
Toinen positiivinen seikka oli resonanssiherkkyyden katoaminen silloin kun kaksileikkuisella tappiterällä leikataan alle puolet sen leveydeltä. Jälki oli huomattavasti siistimpää kuin odotin. Resonoivan koneen jyrsintäjälki on aaltoilevaa eikä kovin mittatarkkaa.
Kuuma remmi
Hihna kuumenee huomattavasti. Johtunee siitä että se on tarkoitettu isoläpimittaisemmille hihnapyörille. Mutta se ei tuntunut haittaavan vaikka käyntiaikaa oli yli puoli tuntia. Ehkäpä se saavutti vasta "käyntilämpötilansa". Käyn kuitenkin ostamassa varahihnan. Tarkoitettu alunperin auton laturin pyöritykseen.
Vaihtoehto
Jos tämä hihnatyyppi ei kestä niin on olemassa vielä pari mallia notkeampia voimansiirtohihnoja mutta niillä on jo hintaakin enemmän. Tämän kokemuksen perusteella voisi jo investoida kalliimpaan remmiin.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti