Sivuraiteella
Tämä aihio on ollut tallin perällä pölyn peitossa jo yli kymmenen vuotta. Historiasta ja papereista ei ole mitään tietoa että liikenteeseen saattaminen voi tuottaa ongelmia. Sen tiedän että on tuotu Suomeen rikkinäisenä varaosapyöräksi.
Käy ja savuttaa
Aihio on kuitenkin käyntikuntoinen mutta savuttaa kovasti. Ilmeisesti venttiilin ohjuri on rikki koska puristuksia löytyy ja ottaa iloisesti kierroksia.
Painava
Pyörä on kokoisekseen melkoisen järeää tekoa ja painava.
Ehkä siitä saisi harrastekilpurin tai customoisi siitä vaikka tyrnän scramblerin. Tai molemmat. Kuntopyöräksi. Myymistäkin voi harkita jos joku tarjoaa jotain.
Asiallisia osia
Jarrut herättävät kunnioitusta. Järeät tuplarummut edessä, Borranin vanteet ja ikäisekseen varsin tukevan oloinen keula.
Vanhempaa tekniikkaa
Sähkökatkaisimet ovat suoraan kuuskytluvulta, vaijereissa pikasäädöt ja sähköstartti kiilahihnavedolla Boschin vaihtovirtalaturin taa. Alunperinkään pyörässä ei ole ollut ilmansuodatinta. Vain avoimet kiihdytyssuppilot. Mahtaa pitää aikamoisen korinan.
Viimeinen versio: S2.
Vanha jo uutena
Aikalaisekseen melko tyypillinen vanhahtava ulkonäkö mutta rakenne ei. Lähes kaikki osat ovat kiinni kumiripustuksella ja vapisevat käynnin tahtiin huvittavasti.
Aikalaisekseen melko tyypillinen vanhahtava ulkonäkö mutta rakenne ei. Lähes kaikki osat ovat kiinni kumiripustuksella ja vapisevat käynnin tahtiin huvittavasti.
Rumpujarru ja Borranin vanne.
Ilmanotto jäähdytykseen
Rivoituksen takana ilma-aukot josta jäähdytysilma pääsee rummun sisään.
Laturi ja startti.
Rakenteita
Kampiakselin päässä on Boschin vaihtovirtalaturi. Viistosti sen yläpuolella on kotelo jossa on startin kiilahihna. Nokka-akseli on kampiakselin etupuolella olevassa ulokkeessa ja kaikki neljä työntötankoa kulkevat ristiin rastiin sylinterien välissä. Polkimet ovat eri päin kuin mitä nykyään on totuttu.
Kampiakselin päässä on Boschin vaihtovirtalaturi. Viistosti sen yläpuolella on kotelo jossa on startin kiilahihna. Nokka-akseli on kampiakselin etupuolella olevassa ulokkeessa ja kaikki neljä työntötankoa kulkevat ristiin rastiin sylinterien välissä. Polkimet ovat eri päin kuin mitä nykyään on totuttu.
Mittaritaulu on asiallisen karu. Katkaisimet antiikkia.
Soukka peli.
Hallintalaitteita.
Vanhanaikaisia mutta laadukkaita
Starttinappi, ryypyn vipu, jonka takaa pilkistää etujarrun vaijerin pikasäätö ja jarruvalokatkaisin. Kaasukahva on perinteinen pitkäliikkeinen.
Starttinappi, ryypyn vipu, jonka takaa pilkistää etujarrun vaijerin pikasäätö ja jarruvalokatkaisin. Kaasukahva on perinteinen pitkäliikkeinen.
Samaa konsernia
Tätä samaa pyörämallia on myyty myös Motobi merkkisenä. Tyyppinimi on pysynyt samana. Kahta mallia: tavallisella, jossa korkeammat sarvet ja GT-satulalla varustettua.
Myin pois
Tämä yksilö on nyttemmin 2015 myyty varaosiksi. Alla eri versioita aiheesta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti