Öljyn kiertohäiriö
Kun Benellin omat keinuvivut olivat saaneet öljyn puutteessa kipeää piti turvautua kilpailijan osiin. Sen verran eroa on Hondan osissa että pitää suorittaa koneistusta että osista tulee sopivaisia. Benellin venttiilikoneisto sisältää huomattavasti enemmän osia. Enkä tarkoita sitä että on kahden sylinterin osat enemmän vaan keinuvivut on tuettu jousien ja aluslevyjen avulla akselilleen. Hondassa sellaisia osia ei ole lainkaan. Vastapainona Benellin keinuvipuakselit ovat yksimittaiset kun Hondalla jokaisella keinuvivulla on oma akseli. Niin tai näin, näillä on elettävä.
Sorvilla hoituu!
Hondasta Benelliksi.
Muodonmuutosta
Vasemmmalta kaksi ensimmäistä ovat jo muuttuneet Benelli-osiksi. Laitimmainen oikealla ei ole vielä kokenut muodonmuutosta. Siinä välissä oleva vaalea on alkuperäinen Benelli-osa.
Vasemmmalta kaksi ensimmäistä ovat jo muuttuneet Benelli-osiksi. Laitimmainen oikealla ei ole vielä kokenut muodonmuutosta. Siinä välissä oleva vaalea on alkuperäinen Benelli-osa.
Kaikki Honda-osat, käytettyinä, eivät välttämättä ole hyväkuntoisia.
Ehyitä ja kuluneita.
Sentään muutama varaosiksi
Viisi osaa kahdeksasta käytetystä osasta on vielä käyttökelpoisia. Laahainpintojen pintakarkaisusta on vielä sen verran jäljellä että kevyt hionta mahdollistaa öljykalvon muodostumisen ja metalliselta kosketukselta vältytään. Äärimmäisenä oikealla se joka on niin kulunut että sillä ei ole enää käyttöarvoa. Sitä ei myöskään ole koneistettu Benelli-mittoihin.
Yksi Hondan keinuvivuista oli niin kovaksi karkaistu että tavallinen sorvin terä ei siihen pystynyt kuten muihin. Jätin sen viimeiseksi ja vaihdoin järeämpään terämateriaaliin. Nöyrtyihän sekin. Kolmas oikealta.
Sama mutta toisinpäin.
Entiset säätöruuvit.
Iskusyöpymä
Säätöruuveissakin oli sanomista. Tätä ilmiötä kutsutaan pittingiksi. Se on harmillista ja tekee osat huonoiksi. Olen joskus yrittänyt näitä ruuveja, Guzzin neliventtiilikoneen osalta, hioa ja karkaista uudelleen mutta huonolla menestyksellä. Onneksi näitä samoja säätöruuveja löytyy useiden valmistajien varaosaluetteloista.
Säätöruuveissakin oli sanomista. Tätä ilmiötä kutsutaan pittingiksi. Se on harmillista ja tekee osat huonoiksi. Olen joskus yrittänyt näitä ruuveja, Guzzin neliventtiilikoneen osalta, hioa ja karkaista uudelleen mutta huonolla menestyksellä. Onneksi näitä samoja säätöruuveja löytyy useiden valmistajien varaosaluetteloista.
Täältä löytyi Honda-osia Benelliin.
Muihin merkkeihin
Myös todella paljon muita osia mutta ei Benellin.
Myös todella paljon muita osia mutta ei Benellin.
Päivitys edelliseen. Tammikuu 2013: Osat pääosin myyty, jotain satunnaista jäljellä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti