Kierteitin sorvin kärkipylkkään.
Kaikkea ei tarvitse ostaa
Holkki kierrepakan kiinnitykseen. Sorvilla on helppo tehdä kierteitä mutta pienimpiä kierteitä tulee vielä helpommin kun ne tekee valmiilla pakalla. Kun pakan kiinnittää tällaiseen holkkiin niin saa tehtyä erikoispitkiä kierteitä kerta-ajolla.
Holkki kierrepakan kiinnitykseen. Sorvilla on helppo tehdä kierteitä mutta pienimpiä kierteitä tulee vielä helpommin kun ne tekee valmiilla pakalla. Kun pakan kiinnittää tällaiseen holkkiin niin saa tehtyä erikoispitkiä kierteitä kerta-ajolla.
Katkaisuterä.
Sovitinosa
Pikaterästerä ja sen kiinnitin. Alunperin kiinnitin oli paksumpi mutta sovitin sen omaan sorviini jyrsimällä osan vahvuudesta pois jolloin ei tarvitse erikseen sovittaa terän oikeata korkeutta kärkivälin linjan suhteen.
Pikaterästerä ja sen kiinnitin. Alunperin kiinnitin oli paksumpi mutta sovitin sen omaan sorviini jyrsimällä osan vahvuudesta pois jolloin ei tarvitse erikseen sovittaa terän oikeata korkeutta kärkivälin linjan suhteen.
Tällä voi tehdä katkaisua, uria, kierrettä tai oikaisusorvausta riippuen siitä miten terän päät on teroitettu.
Pyörivä keskiökärki.
Lähes välttämätön työväline
Laakeroitu keskiökärki vie hiukan kärkivälistä mittaa mutta on ensiarvoisen tärkeä sekä työturvallisuuden että koneistuksen laadun kannalta.
Laakeroitu keskiökärki vie hiukan kärkivälistä mittaa mutta on ensiarvoisen tärkeä sekä työturvallisuuden että koneistuksen laadun kannalta.
Karhennusrissa eli pyällin.
Karheaa pintaa
Käytetään sorvissa terän sijasta. Uritettuja kiekkoja painetaan riittävän kovalla voimalla pyörivää työkappaletta vasten jolloin rullien pyöriessä syntyy ristikkäisiä uria kappaleen pintaan.
Karhennus malliksi
Juu, juu, pyöräytin liian pitkään ja pyällys tuli pyälletyksi kahteen kertaan. Hoitanee kuitenkin hommansa.
Juu, juu, pyöräytin liian pitkään ja pyällys tuli pyälletyksi kahteen kertaan. Hoitanee kuitenkin hommansa.
Ahtopaineen analogiaohjattu säätöventtiili
Kyseessä alkoholikäyttöisen ahdetun Guzzi California T3:sen (LAPD:n poliisipyörämalli vuosien takaa) ahtopaineen säätöventtiili. Pohjana Bilteman halpisventtiili.
Tein venttiiliin paineohjaukselle liitoksen (banjoliitin) sekä jousipaineen säätimen (kuusiopultti ja sormimutteri) jolla ahtopaineen suuruus säädetään.
Ahtopainemittari on ohjaustangossa.
Kyseessä alkoholikäyttöisen ahdetun Guzzi California T3:sen (LAPD:n poliisipyörämalli vuosien takaa) ahtopaineen säätöventtiili. Pohjana Bilteman halpisventtiili.
Tein venttiiliin paineohjaukselle liitoksen (banjoliitin) sekä jousipaineen säätimen (kuusiopultti ja sormimutteri) jolla ahtopaineen suuruus säädetään.
Ahtopainemittari on ohjaustangossa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti