keskiviikko 21. joulukuuta 2011

Jarruletkuremontti


Integraalijarrujen letkut
Tässä Moto Guzzi California Kakkosen jarruletkusetti. Kyseessä on yhdistelmäjarruilla eli integraaleilla varustettu kulkupeli. Jarrukahvan puristaminen vaikuttaa oikeaan etujarruun ja polkimen painaminen vasempaan etulevyyn ja takajarruun.

Myös putkea
Lisäksi tähän settiin kuuluu yli metri metallista jarruputkea kahdessa eri pätkässä. Niissä vaikutti olevan ehyet liittimet. Eivätkä olleet nuljaantuneet avainkuusioistaan.

Vaihto neljän vuoden välein
Vanhat kumiletkut hapertuvat yli kolmessa vuosikymmenessä ja jarrujen teho kärsii kun paine kuluu letkujen pullisteluun. Useimmin pitää vaihtaa. Jarrunesteet pitää vaihtaa vielä useammin.

 Letkua on noin kaksi ja puoli metriä.

Erilaisia liitososia
Kahdenkymmenen asteen banjoja muistaakseni neljä ja kolme suoraa banjoa. Lisäksi kaksi suoraa naarasliitintä ja yksi urosliitin. Kaikki kierteet ovat M10 x 1 mm.

.
Aloitusasetelma.

Sisällä teflonputki
Uusi muovipinnoitettu metallipunosletku sekä tarvittavat liittimet banjoruuveineen ja tiivisteineen. Hinta oli noussut viime näkemän. Maksoivat yli 200€.

Osat kallistuneet
Rahat meni kyllä kaverin firmalle mutta saatan arvioida suhteen uudelleen. Homma jatkuu letkujen mitoituksella ja liitinten asennuksella letkuihin alkuperäisten mallien mukaan.

Ulkonäkö
Lähinnä käytin aiemmin näitä nimenomaan kustomointitarkoituksessa sillä kromatut liitokset ja banjoruuvit näyttävät varsin hyville. 

Kustomoidessa
On kätevää kun voi mitoittaa vapaasti suoraan rakenteisiin. Sen vuoksi nämä ovat mittatilausletkuja kätevämpiä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti