Muiden hommien ohella
Tässä on seuraava väliproggis California Triken, Benellisetin, sekä Alkoholipyörän ohella. Otsikko jo kertoikin oleellisen.
Sähköjohdotukset omien piirustusten mukaan
Sähkötyöt ja muutamia komposiittiosia kuten paneeli sähkölaitteille ja akulle sekä satula pitää rakennella.
Oleelliset osat ovat tässä.
Sähköosasto satulan takaosassa
Tankkikin on olemassa. Sähkölaitepaneeli tulee takarungon runkoputkien varaan satulan alle.
Tankkikin on olemassa. Sähkölaitepaneeli tulee takarungon runkoputkien varaan satulan alle.
Aiemmin hiilikuidusta tekemäni kytkinkotelo.
Tein jäljennöksen alkuperäisestä
Muotti löytyy. Se on tehty mukailemalla alkuperäistä alumiinikoteloa.
Kuiva kytkin ja laturi
Kuten näkyy tämä ensiövetokotelo ei ole öljytiivistä mallia. Laturi ja ensiöveto ovat kuivaa tyyppiä. Myös edullisempi lasikuituinen versio löytyy. Aivan oikealla alhaalla näkyy pitkänomainen aukko josta vaihdemekanismin välitanko kulkee kotelon sisään. Muutoin vaihdevipu olisi keskellä näkyvän alumiinitulpan kohdalla. Tulppa toimii vaihdeakselin laakerina.
Jotain tämän suuntaista takakatetta olisi tarkoitus tehdä.
Tuoreempi kehitelmä
Tämäkin pyörä käsittää osia eri moottoripyöristä ja varsin nykyaikaisia ratkaisuja. Silti se tulee valmiina näyttämään ikäiseltään eli 60-lukuiselta kahvilakilpurilta. Luotettava ja nykyaikainen tekniikka kohtaa menneisyyden parhaat rakenteet.
Nykyaikaiset sähkötyöt
Satulan alle tulee laitepaneeli johon tulee latauksen komponenttien ohella myös muut sähköiset laitteet. Pyörän sähköjärjestelmä on myös omaa suunnittelua ja rakennetta.
Vain muutama johdin
Johtimien määrä on minimoitu ja toiminnot ovat reletoimiset joten katkaisimien kautta ei kulje kuin matala ohjausvirta.
Laatuosista
Liittimien tapauksessa käytössä on SuperSeal-liittimet, johdot eri värisiä pujotettuna suojasukkiin ja piilotettu mahdollisimman hyvin.
Lisää kuvia lujitemuovitöistäni.
Vanhempaa tuotantoa
Tämä takakate/satulanpohja on hiilikuidusta tekemäni ja jo vuosia vanha. Omaa muotoilua oleva muotti on edelleen käyttökunnossa. Satulan pehmuste tulee kiinni Velcro-tarralla takakatteeseen.
Tämä takakate/satulanpohja on hiilikuidusta tekemäni ja jo vuosia vanha. Omaa muotoilua oleva muotti on edelleen käyttökunnossa. Satulan pehmuste tulee kiinni Velcro-tarralla takakatteeseen.
Vanhaan uutta
Näiden uusvanhojen projektien kanssa on mukava touhuilla. Yhdistelemällä vanhoja hyviksi koettuja rakenteita ja nykytekniikkaa saa aikaan uniikkeja laitteita.
Näiden uusvanhojen projektien kanssa on mukava touhuilla. Yhdistelemällä vanhoja hyviksi koettuja rakenteita ja nykytekniikkaa saa aikaan uniikkeja laitteita.
Tuoreempi kehitelmä
Tämäkin pyörä käsittää osia eri moottoripyöristä ja varsin nykyaikaisia ratkaisuja. Silti se tulee valmiina näyttämään ikäiseltään eli 60-lukuiselta kahvilakilpurilta. Luotettava ja nykyaikainen tekniikka kohtaa menneisyyden parhaat rakenteet.
Nykyaikaiset sähkötyöt
Satulan alle tulee laitepaneeli johon tulee latauksen komponenttien ohella myös muut sähköiset laitteet. Pyörän sähköjärjestelmä on myös omaa suunnittelua ja rakennetta.
Vain muutama johdin
Johtimien määrä on minimoitu ja toiminnot ovat reletoimiset joten katkaisimien kautta ei kulje kuin matala ohjausvirta.
Laatuosista
Liittimien tapauksessa käytössä on SuperSeal-liittimet, johdot eri värisiä pujotettuna suojasukkiin ja piilotettu mahdollisimman hyvin.
Lisää kuvia lujitemuovitöistäni.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti