Perusmallissa kolme kaasutinta
Aiemmin oli jo lyhyt artikkeli kuutos-Benellin kaasutinrivistöstä. Tässä on kunnostamani vakiosetti.
Kolme erilaista kantta
Erikoista siinä on että laitimmaiset kaasuttimet ovat alaosaltaan samanlaisia kuin keskimmäinenkin. Sen sijaan kaasuvipumekanismin kotelot ovat näissä erilaiset kuin keskimmäisessä. Vasemman puoleinen kaasutin on vinossa oikealle ja oikeanpuolein päin vastoin. Mekanismikotelot ovat silti samansuuntaiset pyörän pituussuuntaan nähden.
Uä-pesimellä puhdasta
Puretut osat olen pessyt ultraäänipesurilla. Sen jälkeen kokoonpano uusilla tiivisteillä. Kaasuttimet on tiivistetty O-renkailla myös tukipalkkiinsa.
Kytketty yhteen
Synkronoinnin säilymisestä huolehtii kyseinen palkki ja lisäksi etupuolella oleva lattarauta johon kaasuvaijeri kiinnittyy. Synkronointi tapahtuu kaasuttimien välisen vivuston kitkaruuveja pyörittämällä. Vinosti palkin yli kulkeva akseli on rikastusmekanismin käyttöakseli.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti