Vielä on kartoittamatta mahdollisuus laittaa samasta paikasta toinenkin tuki johonkin muuhun kohteeseen lähistöllä.
Puoliväliin koneistetut korvakkeet.
Kummassakin palikassa on kolme M6 -kierteistä reikää. Tarkoitus että kannas palikan päästä isoon reikään leikataan auki jolloin pulttirivi kiristää palikan holkin ympärille.
Leveämmillä sivuilla on reiät joihin tulevat yläkuvassa näkyvät holkit jotka taas puolestaan tulevat mutterilla kiinni takahaarukan akseleihin. Holkissa on väliseinä johon mutteri kohtaa ja painaa laakeroinnin yhdeksi kokonaisuudeksi.
Leveämmillä sivuilla on reiät joihin tulevat yläkuvassa näkyvät holkit jotka taas puolestaan tulevat mutterilla kiinni takahaarukan akseleihin. Holkissa on väliseinä johon mutteri kohtaa ja painaa laakeroinnin yhdeksi kokonaisuudeksi.
Kiinnikkeistä puutuvat vielä kapeammalta sivulta tukien reiät. Kunhan Timo lähettää tiedon reikien koosta voi nekin koneistaa.
Hieman lauantain ratoksi kävin sorvia pyörittämässä mutta vähätöiseksi päivä jäi. Aika meni suun pieksäntään, kahvin juontiin ja kaikenlaiseen morjesteluun sekä neuvontaan. Tallilla oli väkeä kuin helluntain epistolaa kuuntelemassa vaan eivät olle puheet kristillisiä. Tasi olla sälleillä etkojen vietto käynnissä, eväistä päätellen. Sainpa yhden ö-filtterin kaupaksi.
Hieman lauantain ratoksi kävin sorvia pyörittämässä mutta vähätöiseksi päivä jäi. Aika meni suun pieksäntään, kahvin juontiin ja kaikenlaiseen morjesteluun sekä neuvontaan. Tallilla oli väkeä kuin helluntain epistolaa kuuntelemassa vaan eivät olle puheet kristillisiä. Tasi olla sälleillä etkojen vietto käynnissä, eväistä päätellen. Sainpa yhden ö-filtterin kaupaksi.
Koneistus etenee.
Nyt on pari reikää lisää ja toiseen kappaleeseen on tullut jo alustavaa muotoa.
M8 pultti tulee pitämään kiinni terästapista jonka jatkeeksi pätkä putkea hitsataan jakamaan kuormitusta jalkatapin kiinnikkeen suuntaan.
Kolmeen reikään tulee M6 kiristyspultit.
Reiän halkaisu mahdollistaa puristusliitoksen
Koneistus päättynyt.
Molemmat kappaleet asennusvalmiit pintakäsittelyä lukuun ottamatta.
Myös 20 mm putkelle on kierteitetyt "päätyjuntturit" sisäpuolisella M8 kierteellä.
Putken sisään menevän osan läpimitta on 17 mm joten putken seinämävahvuutta on 1,5 mm. Juntturia voi toki ohentaa tarvittaessa.
Palikoiden sivut on jyrsitty n. 8 asteen vinouteen.
Putkisokkalukitteiset mutterit.
Takahaarukan akseleiden mutterit kiinnitin putkisokilla holkkeihin joiden ympärille yllä olevat kiinnittimet kiristetään. Muttereissa on urat putkisokkien kohdalla.
Tuen asennuskohta.
Vasemmalla näkyy taka-akselin lisätuen laakeripesä ja sen jatkeena holkki josta
tuennan on tarkoitus jatkua jalkatapin kahden kiinnityskorvakkeen pultteihin.
Jämäkkä lattarauta pulttien alle ja siitä esim 20 mm putkella korvakkeeseen asti.
Samaan korvakkeeseen tulee todennäköisesti myös takamatkustajan astinlaudan kiinnitys.
tuennan on tarkoitus jatkua jalkatapin kahden kiinnityskorvakkeen pultteihin.
Jämäkkä lattarauta pulttien alle ja siitä esim 20 mm putkella korvakkeeseen asti.
Samaan korvakkeeseen tulee todennäköisesti myös takamatkustajan astinlaudan kiinnitys.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti