Ulkopuolinen palautin
Yritin puolitosissani etsiä sopivaa jousta joka olisi painanut prässin männän takaisin alkuasentoon sekä mahtuisi männänvarren päälle sylinterin sisään. Sopivaa ei löytynyt. Päädyin toistaiseksi ulkopuoliseen jouseen joka kiinnittyy männänvarteen puristusliitoksen avulla alumiinisella korvakkeella.
Vetojousi sylinterin sivulla.
Sylinterin sisäänvetäjä
Palautinjousi nopeuttaa toimintaa ja on säädettävissä yläpäästään siipimutterilla.
Palautinjousi nopeuttaa toimintaa ja on säädettävissä yläpäästään siipimutterilla.
Mäntä jousen sisään vetämänä.
Prässiin löytyi nurkkia kolutessa varmasti kestävä taso.
Lähes valmis putkentaivutin.
Aiheesta aiemmin.
Lisäys 10.12.2013
Prässi/putkentaivutin on ollut käytössä kohta kaksi vuotta. 22 mm taivutuslestien ohella on nyt myös 34 mm lestit. Ei vuoda eikä muutenkaan vastustanut. Tähän mennessä.
Laakeriasennus- ja taivutushommia
Enimmäkseen on hommana ollut laakereiden ja erilaisten liitosten puristaminen paikoilleen. Kuten kardaanien ristiniveliä ja puristussovitteella olevia laakereita pesiinsä.
Levykin taipuu
Myös levykappaleita on tullut taivutelluksi. Erityisesti erääseen sähkömoottoripyöräprojektiin: Sähköpyörä nro 2. Tietenkin Sääksjärvi Trikeen levytöitä ja putkentaivutusta myös. 6 tonnin maksimipuristusvoima on ollut riittävä toistaiseksi. Painemittarikin on tullut hankituksi mutta ei ole jostain syystä vielä asentunut.
Lisäys 06.02.2019
Näitä on jo kaksi. Molemmat ahkerassa käytössä. Isompi on 10 tonnia teholtaan.
Takakaatumaraudat California 1400 GTS:ään
Lisäys 10.12.2013
Prässi/putkentaivutin on ollut käytössä kohta kaksi vuotta. 22 mm taivutuslestien ohella on nyt myös 34 mm lestit. Ei vuoda eikä muutenkaan vastustanut. Tähän mennessä.
Laakeriasennus- ja taivutushommia
Enimmäkseen on hommana ollut laakereiden ja erilaisten liitosten puristaminen paikoilleen. Kuten kardaanien ristiniveliä ja puristussovitteella olevia laakereita pesiinsä.
Levykin taipuu
Myös levykappaleita on tullut taivutelluksi. Erityisesti erääseen sähkömoottoripyöräprojektiin: Sähköpyörä nro 2. Tietenkin Sääksjärvi Trikeen levytöitä ja putkentaivutusta myös. 6 tonnin maksimipuristusvoima on ollut riittävä toistaiseksi. Painemittarikin on tullut hankituksi mutta ei ole jostain syystä vielä asentunut.
Lisäys 06.02.2019
Näitä on jo kaksi. Molemmat ahkerassa käytössä. Isompi on 10 tonnia teholtaan.
Takakaatumaraudat California 1400 GTS:ään
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti