Pitänyt muita kiireitä
Talven aikana, eikä sen jälkeenkään, ole tullut tehdyksi alkoholipyörälle mitään muutoksia muuten kuin ohjelmoinnin puolella. Sytytystä on säädetty kovasti ja palamistapahtuma on kehittynyt parempaan suuntaan. Sillä osastolla kuitenkin voi olla vielä tarvetta hienosäätöön.
Painetta
Tarven aikana piti asentaa ahdin nostamaan puristussuhdetta ja siten edistämään etanolin palamista tehokkaammin. Myöskään pidempää perävälitystä ei tullut asennetuksi vaikka se on hankittu. Kun saan tallin ensin muutettua toiselle paikkakunnalle, lähemmäs asuntoani, pääsen tätäkin projektia jatkamaan.
Italopyöräkokoontumisessa
Kävin lauantaiajelulla vierailemassa Italomeetingissä Hauholla. Paikka oli melko erikoinen mutta hankala majoitusten suhteen: Mökit olivat järven rannalla harvakseltaan usean kilometrin matkalla.
Tervetullut
Vastaanotto päiväkävijälle oli lämmin ja tämänkertaisen järjestäjäseuran, Aprilia Clubin, edustajana hääri Harry Kouri. Kahvi oli päässyt loppumaan mutta punaviiniä näytti olevan senkin edestä.
Tässä vastaanotto ja yksi majoitustiloista.
Matkalla säätöä
Pelkkää maisema-ajelua en kuitenkaan suorittanut vaan tein myös säätötyötä sekä kokeilin TunerStudion lisäosan VE Analyzer Liven AutoTune -toimintoa joka säätää ruiskutuksen toimintaa automaattisesti ajon aikana ennalta säädettyjen tavoitearvojen perusteella.
Vähän bittejä
Itselläni on riisutuin ja yksinkertaisin järjestelmä, vain 8-bittinen. Tuossa "AutoTune"-linkissä on käytössä hieman edistyneempi 16-bittinen versio. (On olemassa myös 64-bittinen jos haluaa hifistellä.) YouTubessa on vastaavia videopätkiä tarjolla runsaasti säätöteorian oppimiseksi. Kyseessä tosin auton säätö. Pyörässä kun on hankala kuvata ajon aikana.
Pelkkää maisema-ajelua en kuitenkaan suorittanut vaan tein myös säätötyötä sekä kokeilin TunerStudion lisäosan VE Analyzer Liven AutoTune -toimintoa joka säätää ruiskutuksen toimintaa automaattisesti ajon aikana ennalta säädettyjen tavoitearvojen perusteella.
Vähän bittejä
Itselläni on riisutuin ja yksinkertaisin järjestelmä, vain 8-bittinen. Tuossa "AutoTune"-linkissä on käytössä hieman edistyneempi 16-bittinen versio. (On olemassa myös 64-bittinen jos haluaa hifistellä.) YouTubessa on vastaavia videopätkiä tarjolla runsaasti säätöteorian oppimiseksi. Kyseessä tosin auton säätö. Pyörässä kun on hankala kuvata ajon aikana.
Automaattisäädön tavoitetaulukko.
Harjoittelin bensiinillä ensin
Ensi kerran sovelsin tätä bensiinille. Silloin tavoiteluvut olivat väliltä 10 - 14. Nämä lukemat etanolille selvitin kohdalleen Stetson-Harrison -menetelmällä. Se on Höpsismin jälkeen pari pykälää tarkempi menetelmä ja perustuu, nimensä mukaisesti, sivistyneeseen arvaukseen sekä satunnaisuuteen. Ihan umpimähkäistä toimintani ei siis ole vaan tieteellisiin perusteisiin nojaavaa.
Ensi kerran sovelsin tätä bensiinille. Silloin tavoiteluvut olivat väliltä 10 - 14. Nämä lukemat etanolille selvitin kohdalleen Stetson-Harrison -menetelmällä. Se on Höpsismin jälkeen pari pykälää tarkempi menetelmä ja perustuu, nimensä mukaisesti, sivistyneeseen arvaukseen sekä satunnaisuuteen. Ihan umpimähkäistä toimintani ei siis ole vaan tieteellisiin perusteisiin nojaavaa.
Jostain on lähdettävä
Tein siis tavoitetaulukon etanolille itse koska en löytänyt internetin syövereistä tälle ohjelmalle valmiiksi tehtyjä taulukoita joista olisi edes hieman voinut ottaa oppia.
Tein siis tavoitetaulukon etanolille itse koska en löytänyt internetin syövereistä tälle ohjelmalle valmiiksi tehtyjä taulukoita joista olisi edes hieman voinut ottaa oppia.
AutoTunen asetusnäyttö.
AutoTunen perusnäyttö.
Muutoslogi
Tähän näyttöön kertyy ajon aikana syntyneet muutokset jotka vaikuttavat suoraan moottorinohjaukseen välittöminä muutoksina. Näin kuljettaja pystyy havainnoimaan perstuntumalla mitä kukin muutos vaikutti ja siten korjaamaan suoraan tätä taulukkoa, tavoitetaulukkoa tai TunerStudion VE-taulukkoa johon muutokset siirtyvät automaattisesti. Siksi on tärkeää tallentaa viimeksi tehty kartta jotta siihen voi palata tarvittaessa mikäli viimeisin säätö on mennytkin mönkään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti