keskiviikko 16. toukokuuta 2012

Alkoholipyörä pieniä parannuksia


Laturin sähköliitin
Jo viime kesänä ilmeni pieni mutta harmillinen vaiva ajon aikana: laturin takakannesta irtosi johtoliitin aina jossain vaiheessa matkaa ja lataus loppui.

Korjaus
Häiriön eliminoimiseksi kokonaan päädyin tekemään liittimelle riitävän lujan kiinnityksen. Se syntyi alumiinilevystä pienellä vaivalla muutamassa minuutissa.

 Kolminapainen liitin, kiinnitin ja suojakumi.

Kiinnityskohdat
Kiinnityskohdista vain toinen M5 -ruuvi oli olemassa. Laturin päädyn kiinnikeruuvin korvakkeen reiässä oli kuusi milliä pitkä M5 kierre vapaana. Laitoin siihen pätkän kierretankoa niin sain toisenkin kiinnityskohdan.

Liittimen suoja paikoillaan.

Vaaleat johtimet oikealla
Laturista oikealle näkyy johtonippu joka tulee suojapellin alta. Se tulee, tällä kertaa, lämmitettävästä kapeakaistalambdasta. Se mittaa pakoputkessa olevan pakokaasun happipitoisuutta. Se on yksi pääsyistä asentaa auton laturi. Toinen syy on ruiskutusjärjestelmän korkeapainepumppu.

"Fuel Injection"

Identiteetin vahvistusta
Centauron katteesta peräisin olevat lätkät kiinnitin sivukoteloihin. Vielä tarvitsisi olla teksti polttoaineen laadusta. Pitänee kysellä St1:sen markkinointipuolen päälliköiltä tarroja ja muuta rekvisiittaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti