Pahuksen korroosio
Koska molemmissa sylintereissä oli havaittavasti korroosio vieraillut niin sen asian korjaaminen täydelleen vaatisi uudet sylinterit. Onneksi kyseessä on vain pintaruoste ja toisessa sylinterissä sekin vasta aivan yläpäässä.
Huokoisuus näkyy
Paineenmuodostuksen kannalta huonoin tilanne on että vaurio on sylinterin pituussuunnassa. Näin ei ole kummassakaan sylinterissä ja sain karheat kohdat niin tasaiseksi että ei kynnellä raaputtamalla niitä havaitse vaikka silmä ne erottaakin.
Sylinterin hoonaus sorvissa.
Tiukkaa tavaraa
Sylinterit ovat erinomaisen kovaa teräsvalua. Molemmat sylinterit vaativat yli tunnin hoonauksen. Pyrki käsi puutumaan kun nytkyttelin hoonia kärkipylkän avulla edestakaisin sylinterissä että muoto säilyy lieriönä ja kartiomaisuutta tulisi mahdollisimman vähän.
Sylinterit ovat erinomaisen kovaa teräsvalua. Molemmat sylinterit vaativat yli tunnin hoonauksen. Pyrki käsi puutumaan kun nytkyttelin hoonia kärkipylkän avulla edestakaisin sylinterissä että muoto säilyy lieriönä ja kartiomaisuutta tulisi mahdollisimman vähän.
Sylinterit hoonattuina.
Ruoste syönyt
Näyttää pahalta mutta ei tunnu sormeen. Suurin odotuksin alan kasaamaan osia paikoilleen. Sitä ennen pitää vielä männät kunnostaa.
Yllätys öljykanavassa.
Ummessa
Taas tuli havaituksi että kaikki osat kannattaa irrottaa ja puhdistaa. Petilaakerin voitelukanava oli tukkeutunut.
Taas tuli havaituksi että kaikki osat kannattaa irrottaa ja puhdistaa. Petilaakerin voitelukanava oli tukkeutunut.
Kampikammio ja vasen sylinteri maalattuna.
Jämämaalit käyttöön
Lohkoa varten oli vielä jäljellä tilkka alkuperäisen väristä vasaralakkaa.
Lohkoa varten oli vielä jäljellä tilkka alkuperäisen väristä vasaralakkaa.
Sylinterit ja kampiakselin laakeripesän maalasin ryppymaalilla. Sitä kun oli jäänyt sopiva määrä purkin pohjalle. Kaikkiaan kolme purkinjämää sain tyhjennetyksi. Tuli maalikaappiin lisää tilaa.
Ryppymaalattuja osia.
Kannet kirkkaan oranssinpunaiset.
Värikäs laite
Kokonaisuudesta tulee varsin kirjava johtuen maalinloppujen hyötykäytöstä.
Kokonaisuudesta tulee varsin kirjava johtuen maalinloppujen hyötykäytöstä.
Huomenissa jos koneistaisi männäntapit ja niiden reiät kuntoon niin pääsisi laittamaan värkkiä kokoon.
Voimalähde
Sitten vielä sähkömoottorin kunnostus. Vaikka nyt olen tehnyt tätä neljättä päivää niin saman tehoinen uusi kompressori Bauhausin hyllyssä maksaa yli 500€. Että vielä on mahdollisuus päästä palkoille...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti