Aineet tarkoituksen mukaan
Taivuttamiseen kelpaavasta alumiinilevystä taiteilin toisen tukilevyn moottorin tuentaan. Myös muiden kiinnitysosien muoto ja rakenteet alkavat olla kohdillaan.
Ketjuun säätövara
Koska takapyörällä ei ole suurta liikkumisvaraa ketjun kireyden säädön suhteen tein 10 mm pitkän säätövaran moottorin kiinnitykseen. Kaiken varalta. Tosin se hieman monimutkaistaa moottorin tuentaa takahaarukkaan. Uskon selviäväni kyseisestä haasteesta.
Moottorin ulompi tukilevy.
Vääntömomentin kestävä rakenne
Levyssä on muutama kevennysura ja kaksi mutkaa. Sen ja paksumman tukilevyn väliin tulee pulttiliitos holkkien välityksellä että moottorin väännöstä syntyvät erisuuntaiset voimat tulee neutraloitua.
Loivat mutkat puristimella
Ulomman tukilevyn mutkat tein hydraulipuristimella kanttikoneen sijasta. Loivat mutkat eivät aiheuta epäjatkuvuuskohtia vaan voimat kulkevat niiden läpi juohevasti. Rakenne joustaa jonkin verran.
Levyssä on muutama kevennysura ja kaksi mutkaa. Sen ja paksumman tukilevyn väliin tulee pulttiliitos holkkien välityksellä että moottorin väännöstä syntyvät erisuuntaiset voimat tulee neutraloitua.
Loivat mutkat puristimella
Ulomman tukilevyn mutkat tein hydraulipuristimella kanttikoneen sijasta. Loivat mutkat eivät aiheuta epäjatkuvuuskohtia vaan voimat kulkevat niiden läpi juohevasti. Rakenne joustaa jonkin verran.
Ketjulinja levyjen välissä.
Tukilevyt vasemmalta nähtynä.
Moottorin pitkittäissäätö.
Ketjun reitti jarrusatulan suhteen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti