Painonsäästöasiassa edetään jarrulevyn ja ketjurattaan yhdistämiseksi yhteiseksi rakenteeksi. Alkuperäinen vetojärjestelmä sisälsi erillisen takarattaan, sille laakeroinnin ja erillisen navan sekä sysäyksenvaimentimen. Nyt nämä kaikki jäävät pois.
Takarattaan rei'itys jarrulevyn kiinnityksen mukaan.
Ratasaihio on keskitetty jakopöytään ja sen päälle jarrulevy. Näin reikien kohdat on helppo siirtää suoraan rattaaseen. Keskitys vaatii erityistä tarkkuutta. Tässä tapauksessa kymmenesosamillin verran sallitaan heittoa. Muutoin jarru voi ravistaa tai ketju resonoida käytön aikana ja energiaa kuluu turhuuteen.
Keskisyvennyksen jyrsintää. Kiinnitysreiät ovat valmiit.
Takaratas ottaa ohjauksensa samoin kuin alkuperäinen jarrulevy takapyörän navan keskiön kehältä. En kuitenkaan jyrsi sitä vielä kokonaan auki vaan jätän toistaiseksi keskitykseen käytetyn keskireiän siltä varalta että tarvitsee vielä tehdä keskittämistä vaativia työtehtäviä. Homma olisi suurelta osalta helppoa tehdä sorvilla mutta oman sorvini maksimisäde ei riitä näin suurelle rattaalle ja jyrsimeenkin juuri ja juuri kuten kuvasta näkyy.
Jossain vaiheessa pitää investoida järeämpään kalustoon.
Jossain vaiheessa pitää investoida järeämpään kalustoon.
Aiempaa juttua sähkömoottoripyörä numero kakkosesta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti