Perinteinen ratkaisu
Etusylintereiden välille oli varsin yksinkertaista rakentaa balanssiakseli ja -vivusto. Pääsin hyödyntämään alkuperäisiä rakenteita. Väliakseli syntyi kovasta alumiinista. Läppäakselin päässä oli M7-kierre johon pyörittelin vastaavalla kierteellä varustetun akselin. Lukituksena M4-pidätinruuvi. Sen päähän tuli alkuperäinen balanssivipu alkuperäisellä M7-mutterilla.
Alumiininen väliakseli lukituksineen ja vipuineen.
Kiinnitys
Akselissa vasemmalla lukitusruuvi joka painuu kohtisuoraan alkuperäisen akselin päässä olevaan segmenttiin.
Akselissa vasemmalla lukitusruuvi joka painuu kohtisuoraan alkuperäisen akselin päässä olevaan segmenttiin.
Synkronointivipupari.
Synkroniin
Tämän kaltainen balanssimekanismi on yleinen japanilaisissa monisylinterisissä pyörissä. Näköjään myös BMW-henkilöautossa josta nämä läppärungot ovat peräisin.
Tämän kaltainen balanssimekanismi on yleinen japanilaisissa monisylinterisissä pyörissä. Näköjään myös BMW-henkilöautossa josta nämä läppärungot ovat peräisin.
Toinen rivi
Taaemman sylinteriparin välinen vivusto on haasteellisempi muokata mutta ehkä siitäkin selviän.
Taaemman sylinteriparin välinen vivusto on haasteellisempi muokata mutta ehkä siitäkin selviän.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti