Tilanpuutetta
Ahtimen kiinnittäminen pitää sisällään erityisesti paljon mittailua ja sovittelua että kaikki mahtuu rungon sisään.
Ja tietenkin alumiinin työstöä. Jonkin verran myös teräslevyn taivuttelua.
Ahdin pysyy jo itsekseen "jaloillaan".
Plenumille tilaa
Alalevyn ja ahtimen väliin tulee komposiittinen ilmanjakokammio. Tilaa on juuri sopivasti eikä jää turhia likaa kerääviä lokeroita. Lopuksi alalevy leikataan ilmanjakokammion muotojen mukaan niiltä osin kun se ei heikennä tulirakenteita.
Alalevyn ja ahtimen väliin tulee komposiittinen ilmanjakokammio. Tilaa on juuri sopivasti eikä jää turhia likaa kerääviä lokeroita. Lopuksi alalevy leikataan ilmanjakokammion muotojen mukaan niiltä osin kun se ei heikennä tulirakenteita.
Epäkeskokiristin.
Hihnalle pitoa
Kiristimen teko on vielä kesken. Kiristimestä tulee kiinteä siten että sitä voi säätää mutta se ei jousta yhtään.
Kiristimen teko on vielä kesken. Kiristimestä tulee kiinteä siten että sitä voi säätää mutta se ei jousta yhtään.
Ahtimen hihnapyörän sijainti edestä päin.
Kenkälusikka-asennusta
Hieman ahdasta erityisesti huohotusputken suhteen mutta eiköhän se siihen mahdu. Hihnapyörän rakennetta voi vielä muuttaa kapeammaksi esimerkiksi vaihtamalla kupumutterit tavallisiksi.
Hieman ahdasta erityisesti huohotusputken suhteen mutta eiköhän se siihen mahdu. Hihnapyörän rakennetta voi vielä muuttaa kapeammaksi esimerkiksi vaihtamalla kupumutterit tavallisiksi.
Vetopuolen tuenta.
Tuen alapäähän tulee vielä L-muotoinen palikka kiinnittämään tuen alalevyyn ettei kuormitus ole pelkästään vaihteiston kiinnityspultin varassa.
Takakiinnitys alkutekijöissään.
Päätytuki
Takaleyyn piirretty ylempi soikula on ahtimen imukanavan vielä puhkomaton paikka johon istutan ilmaläpän (kaasuläpän, onhan pelkkä ilmakin kaasu)
Itselle uuden tyyppinen
Tämä imupuolen järjestelmä poikkeaa täysin tähänastisista rakentamistani ahdinjärjestelmistä. Kaasuläpät ovat aina ennen olleet vasta ahtimen jälkeen painekanavissa.
Takaleyyn piirretty ylempi soikula on ahtimen imukanavan vielä puhkomaton paikka johon istutan ilmaläpän (kaasuläpän, onhan pelkkä ilmakin kaasu)
Itselle uuden tyyppinen
Tämä imupuolen järjestelmä poikkeaa täysin tähänastisista rakentamistani ahdinjärjestelmistä. Kaasuläpät ovat aina ennen olleet vasta ahtimen jälkeen painekanavissa.
Oikean puolen kiinnityksen hahmottelua.
Sopii kun sovittaa
Sovittelin jo läppärunkoa paikoilleen suodattimen kera. Koko pötkö mahtuu hyvästi alkuperäiseen akkutilaan. Tulee erinomaisen helppo suodattimen huolto.
Kaasuläpän koko
Tuo vapaastihengittävän moottorin kaasuläppä, 56 mm, on valitettavasti aivan liian iso. Sopiva olisi 35 - 40 mm läpimitaltaan oleva läppä. Joutunen ehkä sorvaamaan sen itse mikäli ei helposti löydy jotain sopivaa pikkuauton käytettyä läppärunkoa.
Ahtopaineen säädin
Kaasuläpän alapuolelle tulee päätylevyyn aukko johon tulee säädettävä ahtopaineensäädin joka päästää ylimääräisen paineen pois painekanavasta.
Sovittelin jo läppärunkoa paikoilleen suodattimen kera. Koko pötkö mahtuu hyvästi alkuperäiseen akkutilaan. Tulee erinomaisen helppo suodattimen huolto.
Kaasuläpän koko
Tuo vapaastihengittävän moottorin kaasuläppä, 56 mm, on valitettavasti aivan liian iso. Sopiva olisi 35 - 40 mm läpimitaltaan oleva läppä. Joutunen ehkä sorvaamaan sen itse mikäli ei helposti löydy jotain sopivaa pikkuauton käytettyä läppärunkoa.
Ahtopaineen säädin
Kaasuläpän alapuolelle tulee päätylevyyn aukko johon tulee säädettävä ahtopaineensäädin joka päästää ylimääräisen paineen pois painekanavasta.
Kiinnityskohteita varoiksi
Kaksi ahtimen korvaketta jäävät ylimääräisiksi. Toisaalta tuohon päällä olevaan korvaan saisi tukevan kiinnikkeen suoraan runkoon. Sattumalta rungossa on liki samalla kohtaa korvakkeet jotka ovat pidelleet akkutilassa olleita apulaitteita kuten tasasuuntaajaa, releitä ja muuta nykyisin täysin tarpeetonta tavaraa.
Kaksi ahtimen korvaketta jäävät ylimääräisiksi. Toisaalta tuohon päällä olevaan korvaan saisi tukevan kiinnikkeen suoraan runkoon. Sattumalta rungossa on liki samalla kohtaa korvakkeet jotka ovat pidelleet akkutilassa olleita apulaitteita kuten tasasuuntaajaa, releitä ja muuta nykyisin täysin tarpeetonta tavaraa.
Tarvehankintaa
Huomenna on materiaalihankintapäivä: tarvitaan nelikulmaista 15x15 mm alumiinijöötiä ahtimen kiinnitykseen ja 4 mm teräslattaa kiristysrullan rungoksi.
Huomenna on materiaalihankintapäivä: tarvitaan nelikulmaista 15x15 mm alumiinijöötiä ahtimen kiinnitykseen ja 4 mm teräslattaa kiristysrullan rungoksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti