Vaativa osa
Hihnankiristin on vahvistettu ja maalattu sekä asennettu paikoilleen. Ennen asennusta muokkasin hieman epäkeskokiristimen säätöpyörää: tuplasin säätöreikien määrän. Nyt on huomattavasti helpompi noin 4 mm puikolla kääntää epäkeskoa.
Hihna kiristettynä.
Kiristin ylhäältä. Huom. säätöpyörä.
Hihnalle ja hihnapyörälle suoja
Kuten jälkimmäisestä kuvasta saattaa havaita jää kiristyspyörän ja kytkimen kotelon väliin rako josta voi livahtaa sisälle isohkojakin roskia, pikkukiviä tms luonnossa esiintyvää haittatekijää tai muttereita kömpelöistä sormista. Ahtimen pyörä pitää siis koteloida. Ainakin osittain. Siihenkin apu tulee lasikuituvahvisteisesta polyesteristä. Suojan tulee olla helppo poistaa huoltoa ja säätöä ajatellen ja sen sisään pitää päästä ilmaa vapaasti että hihna ei kuumene liiaksi.
Kuten jälkimmäisestä kuvasta saattaa havaita jää kiristyspyörän ja kytkimen kotelon väliin rako josta voi livahtaa sisälle isohkojakin roskia, pikkukiviä tms luonnossa esiintyvää haittatekijää tai muttereita kömpelöistä sormista. Ahtimen pyörä pitää siis koteloida. Ainakin osittain. Siihenkin apu tulee lasikuituvahvisteisesta polyesteristä. Suojan tulee olla helppo poistaa huoltoa ja säätöä ajatellen ja sen sisään pitää päästä ilmaa vapaasti että hihna ei kuumene liiaksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti