Painesuhde muuttuu ahtaessa
Oletettavasti, kun vanhaan moottoriin asentaa ahtimen, kampikammion huohotus lisääntyy. Siksi pitää olla hyvä huohotinjärjestelmä joka ottaa talteen ulos pyrkivän öljysumun ja palauttaa sen takaisin öljytilaan.
Kampikammion alhainen keskipaine tavoitteena
Lisäksi järjestelmän pitää toimia niin että kampikammiossa olisi lievä alipaine moottorin käydessä. Se edistää taloudellisuutta ja ehkäisee öljyvuotoja.
Nämä seikat mielessäni tein huohotuskotelon ja siihen pari venttiiliä. Materiaali on lasikuitua ja polyesteriä.
Huohotinkotelon etupää. 7 kanavaa.
Sama yläsivulta.
Huohotinkotelo paikoillaan.
Sopiva tila
Kotelo sijaitsee samassa tilassa jossa vakiopyörässä olisi normaalisti ilmanpuhdistin ja sen kotelo. Kiinnitys kotelolle on vielä tekemättä.
Kotelo sijaitsee samassa tilassa jossa vakiopyörässä olisi normaalisti ilmanpuhdistin ja sen kotelo. Kiinnitys kotelolle on vielä tekemättä.
Kotelon tiukka funkkisdesign lienee peritty Tampere-school-of-ruuvipurkista? Onko Ingman sponssannu?
VastaaPoistaTällä kertaa Valio...
PoistaRasvatonta.