Nelikulmaisen osan sorvausta
Aiemmin oli jo esillä alumiinipala jonka sisässä läppärunko piilee. Sen saa esiin kun ottaa sopivan vahvuisia lastuja irti oikeista kohdista. Sorvilla löytyi ilmakanava ja ilmansuodattimen kiinnitys. Jyrsimellä irtosi akselin reikien ja laakerien pesien lastut. Vielä on vaativin vaihe sorvattavaksi: itse kaasuläppä. Sen lisäksi tulee porauksia eri paikkoihin ennen ja jälkeen kaasuläpän.
Nelikulmaisen kappaleen sorvausta.
Akseli, laakeri ja ilmansuodattimen huullos.
Vasemmalla TPS.
Isokokoinen TPS = taaja näytteenotto
TPS on peräisin aiemmasta ruiskutusversiosta. Todennäköisesti se jatkaa hommaansa uudessa sijoituspaikassaan. Lineaariset kaasuläpän asentoanturit ovat varsin edullisia autotarvikeliikkeissä. Mutta uusiokäyttö on säästöä. Varalla on Delphi-tyyppinen anturi. Se vaatii tosin omanlaisensa läppäakselin.
TPS on peräisin aiemmasta ruiskutusversiosta. Todennäköisesti se jatkaa hommaansa uudessa sijoituspaikassaan. Lineaariset kaasuläpän asentoanturit ovat varsin edullisia autotarvikeliikkeissä. Mutta uusiokäyttö on säästöä. Varalla on Delphi-tyyppinen anturi. Se vaatii tosin omanlaisensa läppäakselin.
Malliksi osat yhdessä.
Lopullinen akselin kiertosuunta
Kaasuläpän asennussuunta ratkaisee kummalle puolelle TPS tulee. Nyt pyörimissuunta on vastapäivään.
Kaasuläpän asennussuunta ratkaisee kummalle puolelle TPS tulee. Nyt pyörimissuunta on vastapäivään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti