Karkeampi työ takana
Läppärungon mekanismit ovat valmiit itse läppää lukuunottamatta. Pitänee hankkia sopivaa läppämateriaalia kuten noin kolmemillistä messinki- tai alumiinilevyä.
Sorvattava soikeata
Läppä ei ole pyöreä levy vaan soikeahko jonka reuna on vino ja sen sorvaamiseen tarvitaan siksi apuvälineitä. Läppärungon aukon läpimitaksi tuli pitkän pähkäilyn jälkeen 36 mm.
Painesuhde määrittelee läpän koon
Ahdin kykenee luomaan noin 0,7 - 0,8 baarin alipaineen jolloin läpän ohi parhaimmillaan kulkee ilmaa noin 1,8 baarin paineella. Siten suhteellisen pienikin reikä kykenee läpäisemään melkoisen määrän ilmaa.
Hallintaan pehmeyttä
Merkittävin pienen läppäkoon vaikutus on sen alhaisilla avautumiskulmilla: iso läppä päästäisi liian helposti ilmaa ohitseen ja kaasukahvan liikkeistä tulisi liian herkkiä ja ajosta nykivää.
Myös digitaalipuoli pysyy mukana
Pientä läppää voi avata melko runsaasti että sen ohi saa kulkemaan tarpeeksi ilmaa. Moottorinohjaukselle tuleva signaalimäärä minimoituu ja säätäminen on helpompaa.
Osat paikoillaan kokeeksi.
Kaasuläpän asentotunnistin löysi paikkansa.
Kolme tehtävää
Läppäanturi on tuo musta neliö kahdella ruuvilla ja kertoo ECUlle jännitetietona 0 - 5V jännitteellä missä asennossa kaasuläppä on ja sen lisäksi kiertosuunnan ja kiertonopeuden.
Vaijerimekanismi alullaan.
Vain avaus
Vaijerimekanismi on toistaiseksi yhdellä vaijerilla. Pyrin hankkimaan nykyaikaisemman kaasukahvan jossa on vaijerikäyttö molempiin suuntiin. Sähköisen kaasukahvan asentaminen on toistaiseksi siirretty tulevaisuuteen.
Vaijerimekanismi on toistaiseksi yhdellä vaijerilla. Pyrin hankkimaan nykyaikaisemman kaasukahvan jossa on vaijerikäyttö molempiin suuntiin. Sähköisen kaasukahvan asentaminen on toistaiseksi siirretty tulevaisuuteen.
Monta asiaa vielä
Ahtopaineen säätimelle on tehtävä oma jalustansa ettei se hierrä lähistön kohteisiin pelkästään letkukiinnityksen varassa. Ja paljon muuta. Huohotinjärjestelmääkin on vielä mietittävä.
Ahtopaineen säätimelle on tehtävä oma jalustansa ettei se hierrä lähistön kohteisiin pelkästään letkukiinnityksen varassa. Ja paljon muuta. Huohotinjärjestelmääkin on vielä mietittävä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti