Näkyvään paikkaan
Plenumin etuosassa on liitin josta lähtee letku MAP-anturille että ahtopainemittarille. Mittarin asensin sarveen oikealle puolelle katepleksin kiinnikkeeseen. Asennus on väliaikainen. Mittari joutaa muuhun käyttöön kunhan säädöt ovat kohdillaan.
Mittari näkökentässä.
Nestevaimenteinen
Neste lasin alla on vaimennusnestettä jonka viskositeetti on korkea eikä se reagoi lämpötilavaihteluihin. Kuvauspäivänä on ollut lievää matalapainetta.
Neste lasin alla on vaimennusnestettä jonka viskositeetti on korkea eikä se reagoi lämpötilavaihteluihin. Kuvauspäivänä on ollut lievää matalapainetta.
Oikealla ahtopainemittarin letku.
Ahdin ja ilmakanavat
Kuva on irtiotetusta ja nurinpäin käännetystä ahtimesta ja plenumista sen pohjassa.
Lisää ennakkoa
Kohtapuoliin pitää ryhtyä muokkaamaan sytytyskarttaa ahtopainetta silmällä pitäen. Tietenkin sama homma on tehtävä ruiskutuskartalle.
Ilmainen säätöjärjestelmä
"Avoimen lähdekoodin" moottorinohjausjärjestelmä on sikäli mukava että pääsee muuttamaan mitä tahansa toimintoa haluamallaan tavalla. Toki homma vaatii pientä opettelua ja runsaasti harjoitusta mutta lopputulos on parempi kuin tehdasvalmisteisen pyörän moottorinohjauksen tarkkuus on. Tässä tapauksessa on käytössä MegaSquirt -niminen järjestelmä.
Kuva on irtiotetusta ja nurinpäin käännetystä ahtimesta ja plenumista sen pohjassa.
Lisää ennakkoa
Kohtapuoliin pitää ryhtyä muokkaamaan sytytyskarttaa ahtopainetta silmällä pitäen. Tietenkin sama homma on tehtävä ruiskutuskartalle.
Ilmainen säätöjärjestelmä
"Avoimen lähdekoodin" moottorinohjausjärjestelmä on sikäli mukava että pääsee muuttamaan mitä tahansa toimintoa haluamallaan tavalla. Toki homma vaatii pientä opettelua ja runsaasti harjoitusta mutta lopputulos on parempi kuin tehdasvalmisteisen pyörän moottorinohjauksen tarkkuus on. Tässä tapauksessa on käytössä MegaSquirt -niminen järjestelmä.
Monet muokattavissa
Tosin joihinkin nykyaikaisiin tehdasvalmisteisiin moottorinohjauksiin pääsee myös muokkaamaan ohjaustiedostoja, kuten esimerkiksi uudempiin Guzzeihin (15M, 15RC, 5AM, 7SM, MIUG3, jne) mutta homma on tehtävä ensin erillisen tietokoneohjelman turvin ja sitten muutetut tiedostot on syötettävä moottorinohjausyksikön muistiin kun taas MS:n tiedostoja voi muokata vaikka ajon aikana tai etänä "varikolta".
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti