Modernisointia
Pyörän alkuperäiseen johtosarjaan en ole kajonnut lukuun ottamatta että vaihdoin modernimman sulakerasian alkuperäisen tilalle sekä releistin valot jolloin sain niihin lisää tehoa. Sen lisäksi on muun tekniikan vaatimat sähkönvälittimet. Niille on oma sulakerasiansa vasemman sivukotelon alla. Kaikki toiminnot ovat releistetty ja relesarja on entisen akkukotelon takaosassa.
Johtosarja rungon päällä irtonaisena.
Vain tarvittavat johtimet
Kuten näkyy niin kovin paljoa lisäjohtoja ei moottorin digitalisointi vaadi. Releet eivät ole paikoillaan mutta muuten kaikki johtimet ja niiden liittimet ovat näkysällä.
Kuten näkyy niin kovin paljoa lisäjohtoja ei moottorin digitalisointi vaadi. Releet eivät ole paikoillaan mutta muuten kaikki johtimet ja niiden liittimet ovat näkysällä.
Komponentit
- Lambdan ja lambdanäytön johdinsarjan takaosa. (Etuosa on kiinni pakoputkessa.)
- TPS:n johdinsarja ja liitin.
- Suuttimien johtimet ja liittimet.
- Moottorin lämpötila-anturin johdin ja liitin.
- Imuilman lämpöanturin johdin ja liitin.
- Jännitemittarin liittimet ja johtimet.
- Virran syöttöjohtoja eri kohteisiin.
- Releiden maajohdot.
- Polttoainehanan maa- ja virtajohto.
- Polttoainepumpun johtimet.
- Ignitech-sytytyksen johdinsarja.
- Oik. alakulmassa valkoinen MegaSquirtin johdinsarja suojasukassaan jossa on emc-suojaus.
Vielä tulee vähän lisää
Kuvasta puuttuu akkukaapelit ja kaikki ohjelmointiin liittyvät johdot, johtosarjat ja liittimet.
Liittimet paritettu
Kun runko lasketaan moottorin ja voimansiirron päälle niin liittimet napsautetaan vain kiinni oikeisiin kohteisiinsa. Liittimet on lajiteltu siten pareittain että virhekytkennän vaaraa ei ole.
Kohtuullisen ohuita johtimia
Johtimien koot ovat pääosin 0,5, 1,0 ja 1,5 neliömillimetrin pinta-alaisia. Muutamia johtimia kuten akun kaapelit ja joitakin syöttöjohtoja on vahvempia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti