Moottorinohjauksen vaihto melkein vauhdissa
Nyt on tapahtunut sellainenkin toimenpide jonka periaatteessa voi toistaa melkein missä vaan: Miniläppärillä ja GuzziDiagin liitännäisohjelman avulla vaihdoin moottoripyörään moottorinohjauksen tiedoston yleisellä parkkialueella. Pitää vain huolehtia siitä että tietokoneen akku on ladattu ja asianmukainen tiedosto on joko muistitikulla tai läppärin muistissa. Niin ja tietenkin asianmukaiset ohjelmointijohtimet matkassa.
Mielenkiintoinen kokeilu
Tässä oli sellainen kokeilu käynnissä että tavalliseen California Stoneen, joka tosin on rakennettu Carillofornia Trikeksi eli ajoneuvoluokka on vaihtunut, syötettiin aiemmin 1100 LeMansin moottorinohjaustiedosto. Eli California Stone luuli olevansa LeMans viikon verran. Omistajansa mukaan kulku oli ripeää ja muutenkin hyvin nautittavaa. Vaan teho ei tule tyhjästä ja triken suurempi paino, lyhyempi välitys ja suurempi ilmanvastus tekivät yhdessä sen että polttoainetta kului haluttua enemmän.
Omaa tuotantoa
Sen vuoksi tein 1100 Stonen (Triken aihiopyörä.) tiedostosta oman versioni ja sen syötin Triken ECUun. Nyt kulutus on kurissa, kulku normaalimpaa mutta nykiminen on poissa ja tyhjäkäynti tasaista. Näin kertoi omistajansa.
Hienosäätö riitti
Tiedostossa on madallettu "saastekuoppia" hieman sekä nostettu ruiskutusmäärää yläkierroksilla. Vastaavasti sytytystä on aikaistettu heti tyhjäkäynnin yläpuolella ja niissä kohden missä on ruiskutusta lisätty.
Tasainen alavääntöalue
Näin syntyi tasainen alakierrosvääntö ja lievästi ripeämpi kulku keskikierroksilla ja "täysillä". Odottelen pidemmän aikavälin kokemuksia kulutuksesta ja ominaisuuksista. Kyseisessä pyörässä ei ole lambda-takaisinkytkentää eli ECUn tyyppi on IAW15M.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti