Teknisten värkkien muuttamista, entisöintiä ja työvälineiden testausta käytännössä. Semi-professional motorcycle restauration, customizing and testing everything in practice.
keskiviikko 11. syyskuuta 2013
Alkoholipyörä Käynnistykseen helpotusta
Etanoli höyrystyy hitaasti kylmällä säällä
Aamuviileällä säällä pyrkii käynnistyminen ottamaan aikaa ja käy akun voimien päälle. Ongelman aiheuttaa se että käynnistettäessä ei ole ahtopainetta eikä siis kunnon puristusta männän päällä palotilassa ja toiseksi kylmä ilma ei edistä etanolin höyrystymistä imusarjassa kuten ei palotilassakaan.
Hehkutulpat
Päädyin tekemään imukanaviin kaksi 20 watin "hehkutulppaa". Tarkoitus on että hehkutulpat lämmittävät imuilmaa ennen kuin starttinappia painetaan ja edelleen starttauksen aikana. Hehkutulppa on voimakkaasti rivoitettu että siitä irtoaa ohi virtaavaan ilmaan mahdollisimman paljon lämpöä. Lämmittimien sijoitus on imukanavan komposiittiosan matkalla. Komposiitti on huono lämmön johdin joten hehkutulpan lämmöntuotanto siirtyy pääosin ohi virtaavaan ilmaan.
Painike
Hehkutusta hallitaan vasemmassa sarvessa olevasta painonapista. Nappi on palauttava eli imuilman lämmitys ei voi jäädä päälle. Merkkivalo ilmaisee että järjestelmässä on jännitettä.
Huomenna pitää tehdä johdotus lämmittimille, painonapille ja merkkivalolle.
Sittenpä nähdään onko esilämmityksestä apua käynnistymiseen.
Valokuviakin tulee kunhan saan sellaisen kameran käyttööni joka tekee teräviä kuvia.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti