Teknisten värkkien muuttamista, entisöintiä ja työvälineiden testausta käytännössä. Semi-professional motorcycle restauration, customizing and testing everything in practice.
torstai 5. syyskuuta 2013
Alkoholipyörä taas pyörillään
Poissa toimista
Alkoholipyörä oli sivuraiteella kesän ajan. Keräsi tallin perällä pölyä. Alkuviikosta otin työn alle miksi ahtimen hihna ei aika-ajoin tahtonut pysyä hihnapyörillään.
Rakennejärjestely
Kuten aiemmin on selvinnyt on kuusirivinen moniurakiilahihnaveto toteutettu siten että veto tapahtuu vauhtipyörän ulkokehältä ja ahdin on siinä tilassa missä huohotin ja akku sijaitsivat alunperin.
Hihnan asennus
Hihnan vaihto käy nykyisin jo alle tunnissa mutta huonon selkäni vuoksi pyörä pitää saada nosturille toimenpiteen ajaksi. Takapyörä ja takahaarukka pitää irrottaa ja vaihteistoa siirtää noin 5 senttimetriä taaksepäin sekä irrottaa kytkinvipu vaihteiston takaa että kytkimen työntötangon saa tarpeeksi taakse että uuden hihnan saa sujautetuksi vauhtipyörän ympärille.
Ahtopaine
Kun ahdin nyt toimii ja tuottaa lievää ylipainetta (0.2 baaria jatkuvaa painetta kierrosluvusta riippumatta, paitsi aivan tyhjäkäynnillä ei.) pitää polttoaineen syöttöä rukata huomattavasti suuremmalle.
Skaalaus alkoholille
Valitettavasti käytössäni olevassa MegaSquirtin versiossa on numerot bensiiniä varten. Nyt kuitenkin pitäisi ruutata noin 1,4 kertaa enemmän alkoholipolttoainetta. Suuttimissa riittää varaa mutta polttoainekarttaa pitää skaalata jotenkin että yksi arvo tarkoittaa suurempaa syöttömäärää entiseen nähden.
Huomenna sekin ehkä ratkeaa...
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti