tiistai 29. lokakuuta 2013

Sääksjärvi Trike Takajarrun letkut, putket ja johtimet


Takajarru toimintaan
Etujarru tuli valmiiksi niin pääsin taka-akselin jarrujen pariin. Sen suhteen homma on melkein yhtä yksinkertainen kuin etujarrunkin. Yksi poljinsylinteri hoitaa kahta levyjarrua.

Poljinsylinteri.

Mutkaputki lähtöön
Runkoputki on niin lähellä että jarruletkua ei saanut lähtemään suoraan vaan piti laittaa 90 asteen banjo ja banjoruuvi tekemään väistön.

Takajarruletku.

Letkun tuenta
Mitoitusta varten ovat letkun kannakkeet läpivientikumeineen kiinnitetty väliaikaisesti nippusiteillä. Kun muitakin osia hitsataan ja viimeistellään kiinnittyvät nämäkin hitsillä takatukivarteen.

Takajarruletkun haaroitin ja jarruvalon painekytkin.

Jaotin keskellä
Tästä jarrupaine jakaantuu molemmille jarrusatuloille putkilla ja vielä lyhyillä letkuilla. Loppui vain materiaalit kesken. Pitää hankkia lisää pari banjoliitintä ja -ruuvia. Letkua onneksi on tarpeeksi.

 Johdinpari painekytkimeen.

Jarruvalon painekytkin
Alkuperäisen jarruvalon painekytkimen johdot (3 kpl) supistin kahdeksi johtimeksi ja jatkoin tinaamalla ja kutistesukalla suojaamalla painekytkimen uudet liittimet kumisukalla pahaa maailmaa vastaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti