keskiviikko 15. tammikuuta 2014

California3 Sytytyspuolille huoltoa


Alkuperäiset kipinävärkit
MagnetiMarelli-merkkiset mustat muovikoteloon valetut sytytyspuolat ovat toimineet kiitettävästi tähän asti. Vain ulkonäkö oli huono.

Maailma koetellut
Ruostetta ja likaa oli kertynyt, varsinkin alempaan puolaan. Se kun on enemmän maantiekuran ja moottorista mahdollisesti irtoavan öljyn uhrina. Päällipuolelle liuotinpesu.

Hiekkapuhallus poistaa ruosteen
Puolien telineelle puhdistus ruosteesta hiekkapuhaltamalla ja maalausta.
Erityisesti EMC-suojat olivat hyvin ruosteessa. Ne pitää kuitenkin laittaa puolien ympärille ettei naapurin tv-kuva pikselöidy tai radio rätise. Saattaa vaikuttaa puhelinyhteyksiinkin.

Puolat ja EMC-suojukset sekä kiinnitysrauta.

Maali peittää
Peltisuojat olivat, jos ei aivan puhkiruostuneet, niin ainakin paksussa ruosteessa. Puhdistuksen jälkeen materiaa oli kuitenkin sen verran että maalille alustaa. Kiinnitysrautaan laitoin pehmustukset kuten oli alunperinkin ollut.

 Liittimet ovat selkeästi merkityt.

Erilaisia ja helpoin versio
Puolia on tulpanjohdon suhteen kolme laija: johto on valettu kiinni puolaan, kiinnitys kiertämällä tai tässä oleva pienellä "pänningillä" oleva "plug-in-liitin. + napaan tulee molempiin puoliin akkujännite ja - liittimiin johdin katkojan kärjiltä.

Tekniset tiedot.

Sytytyspuolat paikoillaan.

Uudet korkeajännitekaapelit
Tulpanjohdot pitää uusia. Ovat jäykistyneet ja niitä on ilmeisesti lyhennetty koska yltävät vain nippanappa.

Hatut ok
Tulpanhatut pesin ultraäänellä ja niiden vastusarvot ovat kunnossa joten ne jatkavat tehtävässään. Tulpanhatut ovat metallikuoriset samasta syystä kuin puolissakin on metallikuoret.

Kuparikaapelit
Johdin on tavallinen tulpanjohto kuparipunosjohteella ja matalavastuksinen.

Digitalisointi tavoitteena
Aiemmin oli tarkoitus laittaa tähän pyörään talvena aikana digitaalinen moottorinohjaus mutta se homma siirtyy myöhempään ajankohtaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti