Lain omituinen kiemura
Triken tekemisessä on monenlaista pykälää tulkittavaksi. Muutoksessa jarrujen määrä ei saa muuttua. Koska taakse tulee kaksi jarrua niin edestä pitää ottaa toinen pois. Lainsäätäjä linee tarkoittanut etteivät jarrut saa vähentyä. Tosin eteen ei jarrua välttämättä vaadita lainkaan jos hidastuvuus on muutoin riittävä.
Jarrulevyn tilalle levy
Etupyörän vasen jarrulevy kun tuli hyllytettyä niin sen entinen paikka pyörännavassa ei ollut erityisen siistin näköinen. Tein siihen peitelevyn pehmeästä alumiinista. Hieman hankalaa sorvata mutta runsaalla tenun käytöllä sorvin terä siihen pystyi.
Jarrulevyn sijainen.
Paino väheni huomattavasti
Kelluva valurautalevy on varsin painava satuloineen niin pari kiloa lähti painosta pois. Suomen laki tukee tämän kaltaista menettelyä sillä kolmipyöräinen versio ei saa painaa yhtään sen enempää kuin kun kanta-ajoneuvokaan. Eli yhdellä etujarrulla mennään. Onneksi se on tunnettua Brembon perustekniikkaa eli varmatoiminen ja tehokas vaikkakin vanha.
Kelluva valurautalevy on varsin painava satuloineen niin pari kiloa lähti painosta pois. Suomen laki tukee tämän kaltaista menettelyä sillä kolmipyöräinen versio ei saa painaa yhtään sen enempää kuin kun kanta-ajoneuvokaan. Eli yhdellä etujarrulla mennään. Onneksi se on tunnettua Brembon perustekniikkaa eli varmatoiminen ja tehokas vaikkakin vanha.
Ajovalon uusi kiinnityslevy.
Uudet kiinnikkeet ajovalolle
Kiinnityslevy on tuo pyöreä kiekko joka on lampun ja lampun korvakkeen välissä eikä ole yhtään niin yksinkertainen kuin näyttää. Toisella puolen samanlainen.
Vikaantunut
Kiinnityslevy on tuo pyöreä kiekko joka on lampun ja lampun korvakkeen välissä eikä ole yhtään niin yksinkertainen kuin näyttää. Toisella puolen samanlainen.
Vikaantunut
Pyörän entisessä elämässä oli ajovalo ilmeisesti irronnut jotenkin tapaturmaisesti koska yhtäkään alkuperäistä lampun kiinnitysosaa ei ollut enää tallella. Jälleen sorvailin pehmeähköstä alumiinista sovitinlaatat kiinnitykseen.
Muutin rakennetta hieman
Alkuperäisestä poiketen ovat pultit laitettu ajovalon kotelon sisäpuolelta päin. Siellä on kierre eli pultti ja sovitinlaatta pysyy paikoillaan vaikka kupumutteri putoaisikin. Edellisen omistajan asentaman aluslaattakokoelman viskasin metallinkeräysastiaan. Kuten ruostuneet kiinnityspultitkin.
Muutin rakennetta hieman
Alkuperäisestä poiketen ovat pultit laitettu ajovalon kotelon sisäpuolelta päin. Siellä on kierre eli pultti ja sovitinlaatta pysyy paikoillaan vaikka kupumutteri putoaisikin. Edellisen omistajan asentaman aluslaattakokoelman viskasin metallinkeräysastiaan. Kuten ruostuneet kiinnityspultitkin.
VHT Wrinkle spray
Ajovalon kotelo on maalattu niin kutsutulla ryppymaalilla. Jostain syystä rypistymiskuvio jäi melko harvaksi mutta saa olla näin koska siitä ei paljon mittarikotelon alta näy. Mittariston kunnostus on vielä työn alla.
Ajovalon kotelo on maalattu niin kutsutulla ryppymaalilla. Jostain syystä rypistymiskuvio jäi melko harvaksi mutta saa olla näin koska siitä ei paljon mittarikotelon alta näy. Mittariston kunnostus on vielä työn alla.
Sisäpuolelta himmennyt ajovalon lasi.
Himmentymä
Lasin ulkopinnan sain kirkkaaksi mutta ongelmana on vielä lasin sisäpinta. Pitää kehittää jokin hyvä menetelmä sen puhdistamiseksi ja kiillottamiseksi. Pitänee kuitenkin katsoa millä puhdistaa että heijastimen "hopeointi" ei vahingoitu. Umpion sisään kun ei voi mitä tahansa ainetta käyttää koska halogeenivalo höyrystää kaiken umpion sisäpuolella jos sinne jää jäämiä. Kuten on jo kerran ilmeisesti tapahtunut.
Lasin ulkopinnan sain kirkkaaksi mutta ongelmana on vielä lasin sisäpinta. Pitää kehittää jokin hyvä menetelmä sen puhdistamiseksi ja kiillottamiseksi. Pitänee kuitenkin katsoa millä puhdistaa että heijastimen "hopeointi" ei vahingoitu. Umpion sisään kun ei voi mitä tahansa ainetta käyttää koska halogeenivalo höyrystää kaiken umpion sisäpuolella jos sinne jää jäämiä. Kuten on jo kerran ilmeisesti tapahtunut.
Tietoa löytynee
Pitänee kysyä neuvoa Guzzifoorumilta.
Pitänee kysyä neuvoa Guzzifoorumilta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti