Tiputtelua
Osoittautui että Triken peräkotelo, "banjo" vuoti peräöljyä. Ei mistään tiivisteestä vaan keskeltä kotelon peltistä kuorta. Se ei ole sinänsä ihme sillä akseli on autopurkaamon "vanhaa varastoa" eli säilytetty ulkosalla ja saattanut saada ruostetta pintaansa jo alkuperäisessä käytössään.
Hitsaus ei toimi
Yritin sitä paikata hitsaamalla samalla kun tein alueella muitakin hitsaushommia. Koska pelti oli ohutta ja sen takana öljyä joka pyrki sekoamaan hitsin joukkoon aiheutti se huokosia hitsiin. Vuoto pieneni mutta ei loppunut. Hioin hitsin ja loputkin ruosteet pois niin jäljelle jäi ohut pitsimäinen teräs. Siihen ei hitsi pysty ja isommasti hitsaaminen saattaisi sytyttää peräöljyn ja lisäksi perään olisi saattanut suurella todennäköisyydellä joutua hitsilangan pätkiä ja metallipisaroita. Ei hyvä.
Paikka-aine
Päädyin valitsemaan kemiallisen metallin ja koritinan välillä. Helpoimmaksi katsoin koritinan vaikka siinäkin lämpöä tarvitaan mutta ei läheskään niin paljon kuin hitsatessa. Puhdistin alueen ja varmistin että öljyä ei ehdi nousta pintaan pohjustuksen aikana. Millin kerros koritinaa pintaan niin paikkaus on valmis. Ei ehkä kaunis mutta toimiva. Jätin toistaiseksi maalaamatta niin näkee paremmin onko vielä vuotoa eikä korjaustoimenpiteiden takia tarvitse poistaa maalia.
Koritinapaikka.
Muuta tinausta.
Öljy pysyy perässä
Tinapaikka on pitänyt. Matka Jyväskylään ja takaisin sujui siltä osin hyvin.
Venttiilikoppakin vastustaa
Tosin vastaavasti vasen venttiilikoppa alkoi vuotaa tiivisteestään. Ainoa haitta on että koneen vasen kylki hieman öljyyntyy. Seuraavassa huollossa, kun venttiilitkin säädetään, pitää tiivisteet uusia.
Öljy pysyy perässä
Tinapaikka on pitänyt. Matka Jyväskylään ja takaisin sujui siltä osin hyvin.
Venttiilikoppakin vastustaa
Tosin vastaavasti vasen venttiilikoppa alkoi vuotaa tiivisteestään. Ainoa haitta on että koneen vasen kylki hieman öljyyntyy. Seuraavassa huollossa, kun venttiilitkin säädetään, pitää tiivisteet uusia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti