Vastoin taloyhtiön ohjeita
Siivosin vuokraamani autotallin ja, vastoin taloyhtiön eräiden asukkaiden mielipidettä, tallensin kaksi moottoripyörää seisomaan lämpimässä talven yli tallin perällä. Talli on onneksi sen verran pitkä että sinne mahtuu myös pieni pakettiauto seisomaan silloin kun sitä ei käytetä. Joskus yli viikonkin yhtä mittaa. Kaupunkialueella kun on helpompi liikkua julkisilla.
Virrat poikki
Pyörien tankeissa on vain vähän polttoainetta ja akut kytkettynä irti. Taloyhtiön väen toivomuksesta. Moottoripyörät kun ovat heidän mielestään palovaarallisia koska saattavat vuotaa ja syttyä itsekseen palamaan. Autoilla tätä vaaraa ei ole. Mutta siellä nyt kaikki kolme peliä ovat. Lisäksi tallissa säilytän leirintä- ja ajovarusteita. Lienee "laitonta" sekin.
Niin lähellä seiniä kuin mahdollista.
Kapea pyörä
Centaurossa on seisontatuki oikealla puolella joten se "litistyy" päätyseinälle oikein hienosti. Breva sen sijaan on jonkin verran leveämpi ja vasemmalla seinällä on teräshylly tarvikkeita varten joten auton keula mahtuu niukasti niiden väliin. Pitää vain tähdätä tarkasti. Autotallin pituuden suhteen ei ole ongelmaa.
Centaurossa on seisontatuki oikealla puolella joten se "litistyy" päätyseinälle oikein hienosti. Breva sen sijaan on jonkin verran leveämpi ja vasemmalla seinällä on teräshylly tarvikkeita varten joten auton keula mahtuu niukasti niiden väliin. Pitää vain tähdätä tarkasti. Autotallin pituuden suhteen ei ole ongelmaa.
Täydellinen huolto
Centauron suhteen on tarkoitus tehdä perusteellinen huolto talven aikana: kaikki öljyt ja nesteet vaihtoon sekä jakopään hammashihnat. Myös ahtimen öljynvaihtoa pitää harkita. Ilmansuodattimen pesu ja pakoputkiston uudelleen pinnoitus on myös ohjelmassa.
Ulkonäkö kulahtanut
Maalaustakin pitää suunnitella. Tankki ja sivupaneelit ovat kaatumisten jäljiltä melkoisen kolhuiset. Uusi tankki on hankittuna. Pitäisi vain miettiä minkä värisen tästä haluaisin.
Tekniikka pelaa
Centauron suhteen on tarkoitus tehdä perusteellinen huolto talven aikana: kaikki öljyt ja nesteet vaihtoon sekä jakopään hammashihnat. Myös ahtimen öljynvaihtoa pitää harkita. Ilmansuodattimen pesu ja pakoputkiston uudelleen pinnoitus on myös ohjelmassa.
Ulkonäkö kulahtanut
Maalaustakin pitää suunnitella. Tankki ja sivupaneelit ovat kaatumisten jäljiltä melkoisen kolhuiset. Uusi tankki on hankittuna. Pitäisi vain miettiä minkä värisen tästä haluaisin.
Tekniikka pelaa
Teknisesti Centauro on varsin moitteettomassa kunnossa. Kaikki pelaa mutta renkaat ovat jo hiukkasen iällä. Myöskään Brevassa ei ole mitään sanomista teknisesti mutta siinähän on vasta vähän päälle 80.000 km mittarissa. Centaurossa meni 80.000 km rikki jo muutama vuosi sitten. Viimeisenä neljänä vuonna sillä ei ole ajettu kuin mitä pihamaalla naapureiden kiusaksi muutama kierros.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti