Muutostyön aiheuttamaa
Trikejä tehdessä jää osia yli. Koska nykyisessä triken takatuentaratkaisussani ei tarvita edes alkuperäistä takahaarukkaa niin osia jää yli. Periaatteessa voisi ajatella että jos myöhemmin tulee halu muuttaa trike kaksipyöräiseksi takaisin niin osat tarvittaisiin. Se kuitenkin edellyttää muutoskatsastusta ja on sikäli hieman byrokraattinen juttu. (Carillofornia Trikessä takahaarukka vielä on käytössä mutta ei sen jälkeisissä teoksissani.)
Joutavia osia
Yli jääneitä osia ovat kaatumaraudat, keskiseisontatuki, sivuseisontatuki, takalokasuoja, takavalo kiinnikkeineen, tavarateline, sivulaukkutelineet laukkuineen, takahaarukka laakerointeineen, kardaani nivelineen, perävaihde ja takapyörä jarruineen. Joitakin muitakin osia voi jäädä yli riippuen ratkaisusta.
Sisällä ja ulkona
Tänään kyseisiä osia sijoittelin hyllyihin verstasta järjestellessäni. Säänkestävät osat saavat olla ulkovarastossa mutta osat joissa on laakereita tai paljasta metallipintaa niin ne viihtyvät paremmin lämpimässä. Pari - kolme hyllymetriä on nyt näitä ylijäämäosia täynnä.
Sekalaisia takapään osia
Hyllyssä on renkaineen 17 tuuman California Stonen koko takapyörä sekä vastaava Cali T3:sen 18 tuumainen. Samoin T3:sen takahaarukka ja molempien perävaihteet sekä epämääräinen läjä kardaanin kaksoisristiniveliä.
Perävaihteita ja kardaaninpätkiä.
Ristiniveliä. (4 kpl kaikkiaan)
Pitäisi kuntotarkastaa ja voidella
Näissä kaikissa osissa on vain sellainen vika että ne ovat käytettyjä ja ajossa olevasta pyörästä irrotettuja eli niiden kunnosta ei ole mitään selvyyttä. Perävaihteet tarvitsevat vähintäänkin säätämisen ja uudet tiivisteet sekä öljyt.
Ristinivelet ovat selkeämpiä
Ristikoiden vaihto sekä kannatinlaakerin silmään tulevan kaulan sorvaus mitoilleen. Viisisataa - tuhat euroa pitäisi näihin sijoittaa rahaa ja lisäksi useampi kymmenen tuntia töitä. Taitaa tulla sen verran kalliiksi että viitsisikö edes ryhtyä. Kunnostuskelvottomia kiikutin jo laatikollisen tänään metallinkeräykseen.
Näissä kaikissa osissa on vain sellainen vika että ne ovat käytettyjä ja ajossa olevasta pyörästä irrotettuja eli niiden kunnosta ei ole mitään selvyyttä. Perävaihteet tarvitsevat vähintäänkin säätämisen ja uudet tiivisteet sekä öljyt.
Ristinivelet ovat selkeämpiä
Ristikoiden vaihto sekä kannatinlaakerin silmään tulevan kaulan sorvaus mitoilleen. Viisisataa - tuhat euroa pitäisi näihin sijoittaa rahaa ja lisäksi useampi kymmenen tuntia töitä. Taitaa tulla sen verran kalliiksi että viitsisikö edes ryhtyä. Kunnostuskelvottomia kiikutin jo laatikollisen tänään metallinkeräykseen.
Tuskin kannattaa
Jos nämä kunnostaisin ja pyytäisin kunnostusta vastaavaa hintaa ei taitaisi ostajia olla jonossa.
Jos nämä kunnostaisin ja pyytäisin kunnostusta vastaavaa hintaa ei taitaisi ostajia olla jonossa.
Ei edes kunnolla ristikoita pysty ostamaan rahalla jolla saa jo koko ristikkonivelen.
Perävaihteen kunnostuksessa saattaisi olla järkeä jos osia ei tarvitse uusia.
Yksi vaihtoehto on tietysti myydä sinällään tekemättä osille mitään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti