tiistai 7. lokakuuta 2014

Päivitystä GuzziDiagiin


GuzziDiag suomeksi
GuzziDiagin versio V0.43 uusiin toimintoihin saimme Camnin kanssa tänä iltana valmiiksi käännökset suomeksi. Varmuudeksi käänsimme sekä saksankielen että englanninkielen kautta että pitäisivät paikkansa.

Riittää kääntämistä jatkossakin
Tämä kääntämishomma on nähtävästi ikuinen riesa tai ainakin niin kauan kuin aiheesta tehdään kehitystyötä. Aina kun tulee uusi toiminto pitäisi siihen löytää ymmärrettävä suomenkielinen selite. Tilaa ei ole juuri nimeksikään. Sanoja joutuu lyhentelemään ja jotkut termit eivät edes käänny suomeksi tai englanninkielinen termi on jo juurruttanut itsensä tännekin kuten esimerkiksi "Quick Sifter" jota ei ole käännetty.  Sen suomenkielinen nimi olisi niinkin pitkä kuin "Vaihdeavustin" tai "Pikavaihtaja". "Limp Home"-termiä mietittiin ja tietokoneihmisinä päädyimme tuttuun termiin "Vikasietotila" josta lyhennys "Vikatila" toisessa yhteydessä. Ja niin edelleen. Älkää repikö verkkareitanne jos ei ole ihan kieliopin mukaista. Anglismeja vilisee siellä.

Vikakoodit suomeksi
Uutuutena on yleisimpien vikakoodien suomennokset. Enää ei tarvitse aina lähteä netistä etsimään ratkaisua. Sielläkin vikakoodit ovat enimmäkseen englanniksi tai jollain toisella sivistyskielellä. Lisäksi autopuolen vikakoodit poikkeavat moottoripyörien koodeista.

Käänös lähti Saksaan
Voi mennä hetken aikaa ennen kuin täysin suomenkielinen versio on saatavilla. Käännös on vasta tänään lähetetty "pääkonttoriin".

Myös 1400-malleihin
Vaikuttaa siltä että kääntämässämme kokonaisuudessa on melko paljon 7SM-ominaisuuksia mukana eli Cali 1400 omistajatkin pääsevät katselemaan mahdollisia vikakoodeja ja tekemään perusasetuksia.

Pyrin ylläpitoon
Kunhan ryhdyn hommiin tulee myös ylläpitämääni GuzziDiag-sanakirjaan katekismusominaisuuksia eli eri termien sisältöselityksiä selväkielellä sikäli kuin asioista ymmärrän. Räntäsateita odotellessa...

Lisäys 08.10.2014Luotettavalta taholta sain selvityksen että seuraavaan versioon V0.44 sisältyy  myös MIUG3-moottorinohjaus ja huomattavasti runsaammin testaustoimintoja. Tämä päivitys kykenee samaan mihin Piaggion oma PADS-vianetsintäjärjestelmä.

Kahta päätyyppiä
MIUG3 on käytössä V7 (viisvaihteinen) ja V7 II (kuusivaihteinen) -mallisarjoissa. California 1400 omistajille tulee varsin paljon tarkastelumahdollisuuksia ja asetuksia kuten OBD-väylän kautta huoltoilmaisimen (avaimen kuva mittaritaulussa) nollaus.

Ruudun ulkonäkö vaihtuu
Tämän päivityksen myötä GuzziDiagin ulkoasu muuttuu suuremman informaatiomäärän vuoksi.

Uusia merkkejä ja malleja
Uutena merkkinä mukaan on tullut myös GasGas.
Ennestään on jo melkoinen määrä muitakin kuin Guzzeja tämän palvelun piirissä. Mm Moto Morini ja Ducati.

Tässä GuzziDiagin Ducatilista:
  • V1.0 15M M900
  • V1.28 5AM S2-800R
  • V1.28 5AM S2-1000R DP
  • V1.0 5AM 848
  • V1.0 5AM 1098
  • V1.27 5AM 1198 328641831D
  • V1.27 5AM 1198 DP 96520311B
  • V1.27 5AM 1198 3213 PQ58
  • V1.0 5AM MTS1000 HW103
  • V1.0 5AM MTS1000 HW610
  • V1.28 5AM Multistrada 1100
  • V1.0 5AM Hypermotard 1100
  • V1.28 5AM StreetFighter
  • V1.35 5AM SC1000 Monoposto (DP)
  • V1.35 5AM SC1000 Monoposto (Stock)
  • V1.35 5AM SC1000 Biposto (Stock&DP)
Moto Morini:
  • V1.22 Sport GP 95 Scrambler
  • V1.22 GP 2 Lambda
  • V1.24 Corsaro 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti