Ottaa aikansa
Eilen kerroin että kirjoittelen laatikoihin niiden sisältämien tavaroiden nimet. No en kirjoittanut. Yleinen siivous ja järjestely vei arvioitua enemmän aikaa. Metalliromua kertyi kaksi muuttolaatikollista ja 150 litran jätesäkkejä 3 ja puoli. Metalliromu on jo kierrätyksessä. Vaijereita ja vanhoja jarruletkuja ja muuta epäkuranttia tavaraa löytyi yllättävän paljon. Olen näköjään säilyttänyt vanhat letkusetit kun olen tehnyt metallipunosletkut tilalle.Muutakin omituista tavaraa löytyi: iso sekalainen laatikko pultteja ja muttereita lähti metallinkeräykseen.
Löytöjä
Työvaatteita löytyi iso pahvilaatikollinen. Yhdet uudetkin haalarit oli siellä joukossa tehtaan paketissa sekä kolme paria turvajalkineita. Muutossa jäänyt laatikko purkamatta ja unohtunut. Eipä tarvitse vähään aikaan ostaa uusia haalareita. Ovat hieman isoja nyt kun kiloja on karissut mutta eivätpä kiristä.
Hyllyn ja seinän välissä on tilaa.
Nostin ja muuta tarpeellista
Vasemmalla jätesäkin takana on pyöränostin. Sen päällä on kaikenlaista tavaraa joille ei ole vielä paikkaa. Kun vertaa eiliseen niin järjestys on lisääntynyt huimasti. Löytyy tukevaa jalansijaa loikkimatta tavaroiden yli. Josko huomenna sitten niitä nimikkeitä laatikoihin. Tavaraa siirtyy vielä jonkin verran lämpimistä tiloista varastoon. Lähinnä sellaisia osia jotka eivät ole herkkiä kosteudelle tai kylmyydelle. Jopokin odottaa uutta elämää.
Vasemmalla jätesäkin takana on pyöränostin. Sen päällä on kaikenlaista tavaraa joille ei ole vielä paikkaa. Kun vertaa eiliseen niin järjestys on lisääntynyt huimasti. Löytyy tukevaa jalansijaa loikkimatta tavaroiden yli. Josko huomenna sitten niitä nimikkeitä laatikoihin. Tavaraa siirtyy vielä jonkin verran lämpimistä tiloista varastoon. Lähinnä sellaisia osia jotka eivät ole herkkiä kosteudelle tai kylmyydelle. Jopokin odottaa uutta elämää.
Koukkuihin roikkumaan
Ensi töiksi huomenna laitan koukkuja seiniin niin saan muunmuassa polkupyörän osat roikkumaan. Myös letkut ja muut kiepillä olevat tavarat koukutetaan.
Ensi töiksi huomenna laitan koukkuja seiniin niin saan muunmuassa polkupyörän osat roikkumaan. Myös letkut ja muut kiepillä olevat tavarat koukutetaan.
Pyörävaraston puoli on vain puolitäynnä.
Osa pyöristä joutuu palelemaan talven yli
Benelli Tornado seisoo avoimen tilan keskellä ja pitää Jupiteriä pystyssä. Vielä mahtuisi pyöriä talvisäilöön.
Benelli Tornado seisoo avoimen tilan keskellä ja pitää Jupiteriä pystyssä. Vielä mahtuisi pyöriä talvisäilöön.
Jonkinlainen perävaunukin (tynnyrin muotoinen) talvehtii Alkoholipyörän kaverina. Tällä puolella on sepelin päällä kevytpeite. Pitänee ottaa harja kouraan ja laasta syksyn lehdet pois peitteen päältä ja kiristää peite suoraksi. Helppohan pyörillään olevia kulkuneuvoja on siirrellä pois siksi aikaa.
Arvokkaat lämpöisessä
Muista pyöristä Benelli Sei on varastoituna Ylöjärvelle tasalämpöiseen varastoon. Arvokkaimpana pyöränäni se saa arvoisensa kohtelun. Breva 1100 ja Centauro Compressore ovat taloyhtiön tallissa auton seurassa. Yllättävän isoja talleja ovat jo 60-luvulla suunnitelleet.
Lisäys 27.02.2018
Tätä tilaa ei ole ollut olemassa liki kolmeen vuoteen. Muutin osan tavaroista ensin Tampereen Rantatielle lämpimään varastoon. Kaikki ei sinne mahtunut joten Guzziosaa ja muuta tarviketta meni melkoinen määrä metallinkierrätykseen.
Ovatpa jäljelle jääneet sitä arvokkaampia. Benellin myin pois halvalla koska siitä tuli rasite. Meni onneksi keräilijälle. Benelli Sei lähti edullisesti ajokuntoisena uudelle omistajalle. Hiukan kipeää teki. Paljon tuli sillä taivallettua poikamiehenä ja sittemmin nuorikon kanssa yhdessä.
Jupiter vm. -60 on vielä olemassa mutta menee myös metalliromuksi jos ei ketään kiinnosta. California Adamant on käytössä ja California T3 menee varaosiksi. Ei ole paikkaa missä pitää. Breva 1100 on myyty mutta Centauro Compressore on vielä tallessa ja erinomaisessa iskussa ja huollot tehty keväällä 2017. Jakohihnat vaihdettu ja muu perushuolto tehty perusteellisesti. Kyseinen pyörä lienee nyt talouden arvokkain laite. Saa tehdä tarjouksia.
Rantatien varasto lakkasi olemasta kesällä 2015. Taas lähti osia metallinkeräykseen vaikka ilmottelinkin asiasta. Guzzin osiin ei liene suurta kiinnostusta vaikka ilman saisi.
Moottoreita, lähinnä 950cc, on peruskunnostettuina pari kappaletta sekä yksi 850cc pyöreäsylinterinen. Paperillisia runkoja on kaksi (Tonti-tyyppisiä) joista toisesta vois tehdä chopperin. Siihen sopisi hyvin 850-kone. Oikein matala ja pitkä.
Toistaiseksi kaikki osat ja pari pyörää sekä mopedi ovat luonnon armoilla kolmiseinäisessä varastossa sateensuojassa. Asia harmittaa ja osat voivat vahingoittua. Varsinkin kromatut ja alumiiniosat. Kunnostamattomia vaihteistoja on kokonaisina sekä purettuina odottamassa varaosia. Toistaiseksi homma on jäissä harrastetilojen puutteessa.
Taloyhtion autotallissa on, laittomasti, hylly jossa on elektroniikkatarpeita ja noin kolmannes työkaluista sekä pieni määrä lokerikkotarvikeita eli ruuveja ja muttereita.
Itselläni on, sattuneista syistä, puute motivaatiosta ja harrastetiloista. Onneksi moottoripyöräily vielä kiinnostaa ajamisen puolesta. Tulevana kesänä olisi tarkoitus ajaa ainakin se normimäärä: 10.000 km. Sitä varten on California Adamant ja California 1400 GTS.
Ideoita olisi rakentamiseen vaikka kuinka mutta se tulee kalliiksi kun pitää nykyhinnoilla löytää tila jossa voi pestä, hitsata, porata, kiillottaa, hiekkapuhaltaa, pinnoittaa, sorvata, asentaa, tehdä elekroniikkaa, taivuttaa putkea ja levyä sekä yleensäkin ylläpitää moottoripyöriä. Kaikkiin em. juttuihin on laitteet, ja enemmänkin, mutta ei vain löydy paikkaa missä tehdä.
Kaukaa ei viitsisi kulkea. Kaksikymmentä kilometriä on jo kipurajalla. Käytössä kulkemiseen on pakettiauto ja tietenkin moottoripyöriä.
Muista pyöristä Benelli Sei on varastoituna Ylöjärvelle tasalämpöiseen varastoon. Arvokkaimpana pyöränäni se saa arvoisensa kohtelun. Breva 1100 ja Centauro Compressore ovat taloyhtiön tallissa auton seurassa. Yllättävän isoja talleja ovat jo 60-luvulla suunnitelleet.
Lisäys 27.02.2018
Tätä tilaa ei ole ollut olemassa liki kolmeen vuoteen. Muutin osan tavaroista ensin Tampereen Rantatielle lämpimään varastoon. Kaikki ei sinne mahtunut joten Guzziosaa ja muuta tarviketta meni melkoinen määrä metallinkierrätykseen.
Ovatpa jäljelle jääneet sitä arvokkaampia. Benellin myin pois halvalla koska siitä tuli rasite. Meni onneksi keräilijälle. Benelli Sei lähti edullisesti ajokuntoisena uudelle omistajalle. Hiukan kipeää teki. Paljon tuli sillä taivallettua poikamiehenä ja sittemmin nuorikon kanssa yhdessä.
Jupiter vm. -60 on vielä olemassa mutta menee myös metalliromuksi jos ei ketään kiinnosta. California Adamant on käytössä ja California T3 menee varaosiksi. Ei ole paikkaa missä pitää. Breva 1100 on myyty mutta Centauro Compressore on vielä tallessa ja erinomaisessa iskussa ja huollot tehty keväällä 2017. Jakohihnat vaihdettu ja muu perushuolto tehty perusteellisesti. Kyseinen pyörä lienee nyt talouden arvokkain laite. Saa tehdä tarjouksia.
Rantatien varasto lakkasi olemasta kesällä 2015. Taas lähti osia metallinkeräykseen vaikka ilmottelinkin asiasta. Guzzin osiin ei liene suurta kiinnostusta vaikka ilman saisi.
Moottoreita, lähinnä 950cc, on peruskunnostettuina pari kappaletta sekä yksi 850cc pyöreäsylinterinen. Paperillisia runkoja on kaksi (Tonti-tyyppisiä) joista toisesta vois tehdä chopperin. Siihen sopisi hyvin 850-kone. Oikein matala ja pitkä.
Toistaiseksi kaikki osat ja pari pyörää sekä mopedi ovat luonnon armoilla kolmiseinäisessä varastossa sateensuojassa. Asia harmittaa ja osat voivat vahingoittua. Varsinkin kromatut ja alumiiniosat. Kunnostamattomia vaihteistoja on kokonaisina sekä purettuina odottamassa varaosia. Toistaiseksi homma on jäissä harrastetilojen puutteessa.
Taloyhtion autotallissa on, laittomasti, hylly jossa on elektroniikkatarpeita ja noin kolmannes työkaluista sekä pieni määrä lokerikkotarvikeita eli ruuveja ja muttereita.
Itselläni on, sattuneista syistä, puute motivaatiosta ja harrastetiloista. Onneksi moottoripyöräily vielä kiinnostaa ajamisen puolesta. Tulevana kesänä olisi tarkoitus ajaa ainakin se normimäärä: 10.000 km. Sitä varten on California Adamant ja California 1400 GTS.
Ideoita olisi rakentamiseen vaikka kuinka mutta se tulee kalliiksi kun pitää nykyhinnoilla löytää tila jossa voi pestä, hitsata, porata, kiillottaa, hiekkapuhaltaa, pinnoittaa, sorvata, asentaa, tehdä elekroniikkaa, taivuttaa putkea ja levyä sekä yleensäkin ylläpitää moottoripyöriä. Kaikkiin em. juttuihin on laitteet, ja enemmänkin, mutta ei vain löydy paikkaa missä tehdä.
Kaukaa ei viitsisi kulkea. Kaksikymmentä kilometriä on jo kipurajalla. Käytössä kulkemiseen on pakettiauto ja tietenkin moottoripyöriä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti