sunnuntai 26. lokakuuta 2014

V-Max nimeltä MaxMax


Tauolla muiden kiireiden alla
Hetken aikaa hiljaiseloa elellyt V-Max projekti on jälleen edennyt pienen askeleen. Alumiininen takarunko on asennettu paikalleen. Valmistaja on JL Meccanica Mäntästä. Sama paja teki muutoksen ketjuvetoiseksi, asensi ahtimen ja valmisti alumiinirungon. Sekä runsaasti muita osia kuten plenumin valmistus ja takahaarukan muutokset, jne.

Seoksentuottolaitteet
Omaa valmistettani on läppärunkojen ja suutinten sovitus ja synkronivivusto läppärunkojen välille.

Takarungon vaikutukset
Tänään kuitenkin pähkäiltiin äänenvaimentimien, uuden takarungon ja takarenkaan suhdetta toisiinsa. Aloitettu pakoputkiston teko on muuten hyvä mutta pieni muutos takosaan pitää tehdä. Onneksi kaikkea ei ole vielä hitsattu nippuun vaan "heppaukset" voidaan hioa pois ja putken mutkia hieman muuttaa.

Uusi takarunko ja keskeneräinen pakoputkisto.

Asennustöihin
Takarungon takaosassa on korvake äänevaimentimien kiinnitykselle. Nyt on vain ryhdyttävä ahkeroimaan putkenmutkien kanssa.

Läppärungot suuttimineen.

Auton osia pyörään
Kuvan alareunassa näkyvä ihmisen uloke kääntää vaijerikehää josta välittyy nivelillä kaasukahvan liike kaasuläpille. Vivusto ja sen säätömekanismit olivat varsin mielenkiintoiset valmistaa koska kaikkia läppiä pitää pystyä säätämään erikseen ja sen lisäksi läppien pitää avautua yhtä aikaa eikä välyksiä saa olla. Läppärungot ovat kotoisin BMW henkilöautosta.

Aiemmat jutut löytyvät täältä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti