maanantai 27. huhtikuuta 2015

Sääksjärvi Trike Pakko-ohjattujen kaasutinten viimeistely


Kevään tullen käyttöön
Kaasutinmuutos jäi hieman vaiheeseen keväämmällä koska ulkohallissa ei ollut mukava touhuilla. Nyt säät suosivat ja purin kaasuttimet. Tein kaasuttimille ultraäänipesun ja uusille osille pintakäsittelyn lasikuulapuhaltamalla.

Koekäyttövaihe
Nyt kaasuttimet on asennettu paikoilleen ja koekäytetty. Balansointia en ole vielä tehnyt mutta käynti oli aivan kohtuullista. Tankissa on viime syyskuista bensiiniä mutta käynnistyminen tapahtui kuin olisi vain yön yli seisonut.

Uudet bensat tarkkaan säätöön
Täytynee kuitenkin hakea uutta 95-oktaanista muutama litra tankkiin ennen ajokauden aloittamista. Siihen on kuitenkin vielä aikaa koska takatuennan muutos on vielä tekemättä ja takakatteen alle tulevat tavaratilat ovat vielä valmistusvaiheensa alussa.

 Oikean puolen kaasutin.

Vasen kaasutin.

Lasikuulapuhallus
Alumiiniosissa on himmeä säätä kestävä pinta ja asennus on hienosäätöjä vaille valmis. Kaasuluistin asennontunnistin on myös paikoillaan vaikka sillä ei vielä olekaan käyttöä koska digitaalinen sytytys on asentamatta.

Siirtyminen digitaaliseksi joskus myöhemmin
Toistaiseksi mennään kärkisytytyksellä. Mutta jossain vaiheessa vaihdan virranjakajan pois. Laitan kampiakselille asentoanturit ohjaamaan sytytystä niin sytytysyksikönkin voi asentaa. Merkki on Ignitech TCIP4.

Asentosignaali digitaalisytkälle valmiina
Silloin vasemmassa kaasuttimessa oleva kaasuluistin asennontunnistin tulee käyttöön ja tarpeeseen. Kyseisellä anturilla saadaan sytytysennakon säätöön tieto kaasuluistin liikkeen nopeudesta, liikesuunnasta ja avautumasta. Niillä tiedoilla voi sytytystä optimoida.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti