Lokasuojat lasikuitua
Kurakaaret ovat itse tekemiäni ja koostuvat katkokuitumatosta ja polyesterihartsista. Niille on kiinnityspisteet kolmella pultilla per puoli taka-akselissa sekä vinotuet sisävuilla. Lokasuojat eivät ole pakolliset tässä ajoneuvossa mutta ovat hyvät takavalojen kannattimet.
Vinotuet murtuivat
Mainitut vinotuet ovat olleet liian hennot. Molempia on korjattu pari kertaa joten on syytä uskoa että ne pitää tehdä järeämmästä materiaalista. Alkuperäismateriaali oli 10 mm hydrauliputkea.
Kevyt ja ohutseinäinen
Nyt tuet on tehty 22 mm saumatusta ohutseinäisestä hk-putkesta. Paino ei juurikaan noussut. Kiinnitysruuvien koko vaihtui M5 koosta kokoon M6.
Vanha ja kahdesti katkennut tuki.
Katkesi reissussa
Arvelin jo ensimmäisen katkeamisen jäljiltä että taisi olla turhan hennot tuet mutta kun olin reissun päällä niin osat tuli korjatuksi niillä palikoilla mitä oli saatavissa. Lähinnä hitsausta ja ilmastointiteippiä oli väliaikaiskorjaukset. Lokasuoja toimii ilmankin tukea mutta heiluu hieman hervottomasti.
Arvelin jo ensimmäisen katkeamisen jäljiltä että taisi olla turhan hennot tuet mutta kun olin reissun päällä niin osat tuli korjatuksi niillä palikoilla mitä oli saatavissa. Lähinnä hitsausta ja ilmastointiteippiä oli väliaikaiskorjaukset. Lokasuoja toimii ilmankin tukea mutta heiluu hieman hervottomasti.
Uusi jämäkkä tuki.
Molemmin puolin
Vastaavanlainen putki tuli valmistetuksi myös oikealle puolelle. Kiinnityspultit ovat M6-kokoa.
Vastaavanlainen putki tuli valmistetuksi myös oikealle puolelle. Kiinnityspultit ovat M6-kokoa.
Vasen puoli takavaloineen.
Pelkistettyä
Lokasuojan alareunassa tukea antaa seisontajarrun vaijeri. Pyrin pitämään rakenteet yksinkertaisina. Toivoakseni nämä tuet kestävät.
Lokasuojan alareunassa tukea antaa seisontajarrun vaijeri. Pyrin pitämään rakenteet yksinkertaisina. Toivoakseni nämä tuet kestävät.
Ajot käyvät vähiin
Ajokausi alkaa kääntyä lopuilleen. Jäljellä ajokautta on, omien mieltymysteni mukaan, syyskuun loppuun ja jos hyvin käy niin pari viikkoa lokakuussakin. Yleensä tulee lopuksi käytyä Savojärven Telttakokoontumisessa joka on nimensä veroinen. Suljettuja tiloja ei ole kuin oma teltta, huussi ja sauna. Muualla luonnonvoimien armoilla.
Liikennevakuutus on halpa
Triken liikennevakuutus ei rahapussia rassaa joten se on jatkuvasti ympärivuotisessa vakuutuksessa. Muista pyöristä, paitsi California 1400 GTS:n osalta, laitan vakuutukset poikki silloin kun en niitä tarvitse.
Ajokausi alkaa kääntyä lopuilleen. Jäljellä ajokautta on, omien mieltymysteni mukaan, syyskuun loppuun ja jos hyvin käy niin pari viikkoa lokakuussakin. Yleensä tulee lopuksi käytyä Savojärven Telttakokoontumisessa joka on nimensä veroinen. Suljettuja tiloja ei ole kuin oma teltta, huussi ja sauna. Muualla luonnonvoimien armoilla.
Liikennevakuutus on halpa
Triken liikennevakuutus ei rahapussia rassaa joten se on jatkuvasti ympärivuotisessa vakuutuksessa. Muista pyöristä, paitsi California 1400 GTS:n osalta, laitan vakuutukset poikki silloin kun en niitä tarvitse.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti