Mukava ja mielenkiintoinen juttu
Kuten ne jotka ovat seuranneet blogiani tietävät että viime talvena otin sivuhommakseni Horex Regina moottoripyörästä vaihteiston ja ensiövedon kunnostuksen sekä osin moottorinkin.
Tässä talven aikaista juttua.
Rekisterissä ja ajossa
Nyt pyörä on museorekisteröity ja täydessä ajokunnossa. Ohessa muutama kuva. Kyljessä on kiinni MZ-sivuvaunu joka sopii tyyliin varsin hyvin.
Tällä kelpaa ajella.
Kiitosta asennuksestani
Mukava oli kuulla että vaihteisto toimii täsmällisesti kuin kiväärin lukko. Eikä vuoda öljyä mistään.
Mukava oli kuulla että vaihteisto toimii täsmällisesti kuin kiväärin lukko. Eikä vuoda öljyä mistään.
Öljyvuoto vanhassa pyörässä
Alunperin on tarkoitettu että moottori vuotaa öljyä hieman. Jättää siis seisoessaan pienen tiplun öljyä maahan. Sille on syynsä: siihen aikaan tiivisteet olivat erilaisia erityisesti akseleissa. Huopatiivisteitä pääosin. Myös kierre- ja sokkelotiivisteitä on ollut käytössä.
Miksi nyt ei ole vuotoja
Johtuu siitä että kuunnostaessa käytin nykyaikaisia huulitiivisteitä ja o-renkaita tiivistämiseen. Niiden pito vuotoja vastaan on liki sata prosenttia. Toki nekin vanhenevat ja vuodon lisääntyessä ne pitää vaihtaa. Mutta ainakin vuosikymmenen pärjää ilman vuotoja.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti