Parin viikon paussi
Hiljalleen flunssan jälkeen palautuu harrastuskuntoon. Tänään ensimmäistä kertaa kahteen viikkoon asennushommissa.
Keula valmiiksi
Kuten edellisessä jaksossa jäi muun muassa tyhjennysruuvin kierteen korjaus vaiheeseen. Tänään sain homman päätökseen siltä osin mutta muutoin on vielä monen tunnin työt edessä.
Teräsinsertti tyhjennysreiässä.
Tasojyrsintää
Kuvassa tasojyrsintä vielä vaiheessa. Kuten näkyy niin insertti istuu hyvin paikoillaan ja on varmistettu kovalla tiivisteliimalla. Irrotus vaatisi lämmittämistä.
Kuvassa tasojyrsintä vielä vaiheessa. Kuten näkyy niin insertti istuu hyvin paikoillaan ja on varmistettu kovalla tiivisteliimalla. Irrotus vaatisi lämmittämistä.
M8 -> M10 -> M6
Kun kierre oli rikottu oli reikään kierretty M8 kierre. Kierteitin tilalle M10 kierteen ja asensin kuvassa näkyvän M10/M6-kierreinsertin tilalle. Nyt siihen saa alkuperäiskokoisen ja -mittaisen ruuvin. Tyjennysruuvilla on toinenkin tehtävä pitää jousituksen ja iskunvaimentimen osat oikeassa asennossa.
Tyhjennysruuvi paikoillaan.
Sopiva kertakäyttötiiviste
Alla on alumiinialuslevy tiivisteenä. Alumiini muokkautuu, kuten kuparikin, vain kerran. Siksi huolto-osia pitää olla valmiina ennen kuin edes aloitetaan.
Alla on alumiinialuslevy tiivisteenä. Alumiini muokkautuu, kuten kuparikin, vain kerran. Siksi huolto-osia pitää olla valmiina ennen kuin edes aloitetaan.
Tyhjennys/pidätinruuvi ylhäältä nähtynä.
Kokoonpanoa
Jatkoin hommaa iskunvaimentimen ja jousien osalta kokoamalla ne yhteen.
Vasemmalla korjattu ja modifioitu iskunvaimentajan alapään kiinnitys.
Rakenne yhtenäiseksi
Oikeanpuoleinen osa kiinnittää iskunvaimentimen varren teleskoopin alaputken alapäähän M8 pultilla. Näin ylä- ja alapää kytkeytyvät toisiinsa. Myös O-rengas tarvitaan.
Oikeanpuoleinen osa kiinnittää iskunvaimentimen varren teleskoopin alaputken alapäähän M8 pultilla. Näin ylä- ja alapää kytkeytyvät toisiinsa. Myös O-rengas tarvitaan.
Keulan sisäosat.
Kelpaa uudelleen käyttöön
Kuvasta puuttuu vain hidastinholkit. Niiden tarkoitus on vaimentaa hydraulisesti pohjaanlyöntiä ja iskunvaimentimet vaimentavat heilahtelua. Tein kymmenen millimetriä korotuspaloja kiinnitinosan jatkeeksi. En ryhtynyt hankkimaan alkuperäisosia vaan saan näin vähemmällä vaivalla keulan toimintakuntoiseksi alkuperäisosilla. Tosin iskunvaimentimet ovat tarvikeosa.
Jonkun vuoden näillä ajaa
Nyt vaimentimilla on odotettavaa työmatkaa noin 70.000 - 100.000 km.
Jonkun vuoden näillä ajaa
Nyt vaimentimilla on odotettavaa työmatkaa noin 70.000 - 100.000 km.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti