Jarrut ensin
Edellisessä blogikirjoitusessa oli takanavan kunnostusta.
Takanavan toisella puolella on oleellinen takapyörän osa: jarrulevy. Guzzi California 3:n tapauksessa se on puolikelluvaa tyyppiä. Levy on siis kiinni keskiössään heloilla joiden toisella puolella on lautasjousi ja lukkorengas. Levy pääsee hieman elämään jarrutuksessa joten kuumentuminen ja sen mahdollisesti aiheuttaman lievä kieroutuminen tai lämpölaajenema eivät haittaa jarrutusta. Itse jarrulevy on valurautaa. Levyn keskiö on terästä.
Jouset, helat ja lukkorenkaat.
Hyvää ainetta
Helat ovat ruostumatonta terästä. Ne ovat väljähkösti rei'issään. Tässä tapauksessa jarrun kunnosta ei ollut pidetty huolta vaan helojen pesissä oli ruostetta. Ruosteen saa pois purkamalla helat irti asti mutta usein, käytössä olevaan pyöräään, vain helojen pyöräyttely ja muovivasaralla kolistelu auttaa jumiintuneisiin heloihin. Levy, jousilevy, lukkorengas ja keskiö ovat ruostuvaa ainetta.
Helat ovat ruostumatonta terästä. Ne ovat väljähkösti rei'issään. Tässä tapauksessa jarrun kunnosta ei ollut pidetty huolta vaan helojen pesissä oli ruostetta. Ruosteen saa pois purkamalla helat irti asti mutta usein, käytössä olevaan pyöräään, vain helojen pyöräyttely ja muovivasaralla kolistelu auttaa jumiintuneisiin heloihin. Levy, jousilevy, lukkorengas ja keskiö ovat ruostuvaa ainetta.
Jarrulevy koottuna ja asennettuna.
Seuraavat viisi vuotta
Puhdistin ja maalasin osat ruostetta vastaan. Tällä levyllä voi jälleen jarrutella turvallisesti.
Puhdistin ja maalasin osat ruostetta vastaan. Tällä levyllä voi jälleen jarrutella turvallisesti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti