Lokasuojan jatkeen valmistus.
Kilpi mukaan
Kaatumarautaan kiinnittyvä rekisterikilven teline sai kiinnityksen.
Lokasuojan jatke
Takalokasuojan lasikuituista jatketta muotoilin myös. Kriittisen tarkastelun tuloksena tuli huomatuksi pariin kohtaan parannuksia tehtäväksi.
Muutakin kulkua
Aamuisen hammaslääkärikäynnin jälkeen ehtinen pajalle tekemään muutokset ja ehdin hyvissä ajoin joka torstaiseen kerhoiltaan. Kerhollahan pyöräkin on.
On lähellä että saan kaatumaraudan hiekkapuhallukseen ja maalarille tulevalla viikolla. Pikkuosat hiekkapuhallan ja maalaan itse.
Peite kilpitelineen kiinnittimien hitsausta varten.
Hitsaussuojausta
Kilpiteline on kiinni keskeltä yhdellä ruuvilla ja hitsattavat korvakkeet maalarinteipillä telineessä kaatumarautaa vasten. Pienet palat veitsellä pois maalarinteippiä kohdista mihin hitsaussaumat tulevat.
Kilpiteline on kiinni keskeltä yhdellä ruuvilla ja hitsattavat korvakkeet maalarinteipillä telineessä kaatumarautaa vasten. Pienet palat veitsellä pois maalarinteippiä kohdista mihin hitsaussaumat tulevat.
Peittelyä
Peitteenä käytän tavallista sammutuspeitettä. Se ei pala helposti ja kestää hiomakoneen kipinäsuihkun ja jossain määrin myös hitsauskipinät. Kipinät ovat pisaroita sulaa terästä ja tarttuvat yhtä hyvin kromipintaan kuten muihinkin metalleihin. Muoviin ja maalipintoihin jää helposti jälkiä.
Peitteenä käytän tavallista sammutuspeitettä. Se ei pala helposti ja kestää hiomakoneen kipinäsuihkun ja jossain määrin myös hitsauskipinät. Kipinät ovat pisaroita sulaa terästä ja tarttuvat yhtä hyvin kromipintaan kuten muihinkin metalleihin. Muoviin ja maalipintoihin jää helposti jälkiä.
Moottorinohjauksen liittimet irti.
Liitokset auki
Sähköhitsaukseen pyörässä olevaan rakenteeseen on varauduttava, kaiken varalta, irrottamalla joukko liittimiä. Hitsausvirta voi, väärään paikkaan joutuessaan, vaurioittaa elektronisia laitteita. Onneksi liittimet ovat helppo irrottaa ja sulakkeet myös.
Kalliita osia
Elektroniikkakomponenttien, kuten ECU ja ajotietokone, uudelleen hankkiminen voi tuottaa yllättävän suuria kustannuksia. Kyseisiä komponenttejä ei voi korjata johtuen valmistusmenetelmästään.
Sähköhitsaukseen pyörässä olevaan rakenteeseen on varauduttava, kaiken varalta, irrottamalla joukko liittimiä. Hitsausvirta voi, väärään paikkaan joutuessaan, vaurioittaa elektronisia laitteita. Onneksi liittimet ovat helppo irrottaa ja sulakkeet myös.
Kalliita osia
Elektroniikkakomponenttien, kuten ECU ja ajotietokone, uudelleen hankkiminen voi tuottaa yllättävän suuria kustannuksia. Kyseisiä komponenttejä ei voi korjata johtuen valmistusmenetelmästään.
Rekisterikilpi koeasennettuna.
Rekisterikilven telineen kiinnitysosat ja lokarin jatke.
Kilometrejä
Korvakkeet tein omalla pajalla ja hitsasin ne kiinni Kerhon koneella. Viimeistelyn teen omalla pajalla. Raudat ja muutkin osat ovat keränneet pakettiautokilometrejä jo muutaman sata Kerhon ja pajan välillä.
Näihin 8 mm:n reikiin tulee korimutterit niin kilven asentoa voi säätää tarvittaessa.
Viimeistelyä
Viimeistelyä
Lokasuojan lasikuitujatke on saanut jo lopullista muotoa. Alareunaa pitää vielä muotoilla. Vasen reuna näyttää pidemmältä.
Jatke sivulta.
Etuviistosta.
Jatkeen maalaus
Jatkeeseen on hankala löytää tyydyttävää muotoa mutta eiköhän se onnistune. Mattamusta ryppymaali uskoakseni pelastaa liialta viimeistelyltä. Sama maali tulee rekisterikilven telineeseen.
Käteviä osia
Korimuttereita taidan laittaa lisää. Säästyy muttereiden pyörittelyltä ja reikien koolla ei ole suurta väliä ja samalla syntyy säätövaroja.
Jatkeeseen on hankala löytää tyydyttävää muotoa mutta eiköhän se onnistune. Mattamusta ryppymaali uskoakseni pelastaa liialta viimeistelyltä. Sama maali tulee rekisterikilven telineeseen.
Käteviä osia
Korimuttereita taidan laittaa lisää. Säästyy muttereiden pyörittelyltä ja reikien koolla ei ole suurta väliä ja samalla syntyy säätövaroja.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti