Eteen ja taa
Edessä olevat sumuvalot ovat jo toimivat mutta saavat kromatut kotelot. Siitä myöhemmin lisää. Takasumuvalo asentui vasemmalle pyörän takapäähän.
Sumuvalolle löytyi suojainen paikka.
Sähkö kulkee
Kytkennät on tehty. Valot toimivat. Takasumuvalo on Motonetistä Talmun mallistosta. Lisäjarruvalo takalaukussa on omaa valmistetta.
Kytkennät on tehty. Valot toimivat. Takasumuvalo on Motonetistä Talmun mallistosta. Lisäjarruvalo takalaukussa on omaa valmistetta.
Takalaukun sähköliittymä.
Pikaliittimillä
Takalaukku on ruuveilla kiinni tavaratelineessä. On todennäköistä että laukkua ei yhtenään irrotella. Liitin on kaksinapainen SuperSeal vesitiivistä mallia. Takalaukussa on sisälaukku kantohihnalla kuten myös sivulaukuissa.
Takalaukku on ruuveilla kiinni tavaratelineessä. On todennäköistä että laukkua ei yhtenään irrotella. Liitin on kaksinapainen SuperSeal vesitiivistä mallia. Takalaukussa on sisälaukku kantohihnalla kuten myös sivulaukuissa.
Kaikki valot päällä.
Kuva ei kerro kaikkea
Jännä että led-valot eivät näytä keskenään samalta digikuvassa kuin todellisuudessa. Alkuperäisten jarruvalojen intensiteetti näyttää kuvassa paljon suuremmalle kuin mitä lisäjarruvalo ja takasumuvalo. Vaikutelma silmään on toisenlainen.
Jännä että led-valot eivät näytä keskenään samalta digikuvassa kuin todellisuudessa. Alkuperäisten jarruvalojen intensiteetti näyttää kuvassa paljon suuremmalle kuin mitä lisäjarruvalo ja takasumuvalo. Vaikutelma silmään on toisenlainen.
Mietitty uudelleen
Rekisterivalo ei pala koska moottori ei ole käynnissä. Valosysteemi on hieman poikkeava totutusta. Samat katkaisijat hoitavat eri tehtäviä riippuen käykö moottori vai ei. Näin on säästetty nappuloiden määrässä. Vain vilkku on vilkku ja vakionopeussäätimen painike nimensä mukainen. Muut napikat hoitavat eri tehtäviä eri tilanteissa. Aluksi se hämmästytti ja aiheutti sekaannusta mutta kun oppii niin arvostaa vähäistä katkaisijamäärää.
Rekisterivalo ei pala koska moottori ei ole käynnissä. Valosysteemi on hieman poikkeava totutusta. Samat katkaisijat hoitavat eri tehtäviä riippuen käykö moottori vai ei. Näin on säästetty nappuloiden määrässä. Vain vilkku on vilkku ja vakionopeussäätimen painike nimensä mukainen. Muut napikat hoitavat eri tehtäviä eri tilanteissa. Aluksi se hämmästytti ja aiheutti sekaannusta mutta kun oppii niin arvostaa vähäistä katkaisijamäärää.
Näkyvyys ja havaittavuus
Kaksi eri asiaa. Vaikka kohde näkyisikin niin katsojan pitää saada siitä totuudenmukainen tieto. Liikenteessä on yleistä että liikkuvaa ja pientä kohdetta ei havaita varsinkin jos sen liike on samalla tai vastakaisella liikesuunnalla kun havainoijankin. Havaittavuus paranee kunha siihen antaa mahdollisuuden kuten suuri valaisinpinta-ala tai kirkkaat värit.
Paljon ei voi parantaa
Näillä mennään jatkossa. Takasumuvaloa tuskin usein tarvitaan mutta lisäjarruvalo tuonee aktiivista turvaa silloin kun takana tuleva ajaa liian lähellä. Se on reilusti yli metrin korkeudella tiestä. Suuntaus on hieman yläviistoon johtuen takalaukun muodosta.
Uusi takalaukku
Löysin edullisen tarjouksen pyörän muotoiluun ja väreihin sopivasta takalaukusta. Laitoin hankintaan. Sen mukana tuli myös led-jarruvalo jonka tietenkin asensin laukkutelineeseen. Laukun kiinnitysteline oli standardin mukainen joten asennuksessa ei ollut sanottavaa hankaluutta. Vanha laukku jäi varalaukuksi ja sellaisena pysyykin mikäli uusi laukku kestää ja toimii.
Kaksi eri asiaa. Vaikka kohde näkyisikin niin katsojan pitää saada siitä totuudenmukainen tieto. Liikenteessä on yleistä että liikkuvaa ja pientä kohdetta ei havaita varsinkin jos sen liike on samalla tai vastakaisella liikesuunnalla kun havainoijankin. Havaittavuus paranee kunha siihen antaa mahdollisuuden kuten suuri valaisinpinta-ala tai kirkkaat värit.
Paljon ei voi parantaa
Näillä mennään jatkossa. Takasumuvaloa tuskin usein tarvitaan mutta lisäjarruvalo tuonee aktiivista turvaa silloin kun takana tuleva ajaa liian lähellä. Se on reilusti yli metrin korkeudella tiestä. Suuntaus on hieman yläviistoon johtuen takalaukun muodosta.
Uusi takalaukku
Löysin edullisen tarjouksen pyörän muotoiluun ja väreihin sopivasta takalaukusta. Laitoin hankintaan. Sen mukana tuli myös led-jarruvalo jonka tietenkin asensin laukkutelineeseen. Laukun kiinnitysteline oli standardin mukainen joten asennuksessa ei ollut sanottavaa hankaluutta. Vanha laukku jäi varalaukuksi ja sellaisena pysyykin mikäli uusi laukku kestää ja toimii.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti